Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKonecki, Krzysztof Tomasz
dc.date.accessioned2015-08-31T08:10:42Z
dc.date.available2015-08-31T08:10:42Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationKrzysztof T. Konecki, (2008) Roberta Prusa symboliczno – interakcjonistyczna etnografia rynku a budowanie uogólnień. Negocjowalność i konstruowanie symboli w działaniu ekonomicznym. W: red. Sławomir Partycki , Kultura a rynek, Lublin: Wydawnictwo KUL, 2008.pl_PL
dc.identifier.isbn9788373636934
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/7552
dc.description.abstractW artykule opiszemy socjologiczną etnografię Roberta Prusa, kanadyjskiego symbolicznego interakcjonisty. Robert Prus podąża tropem interakcjonistycznego zaangażowania w prace terenową by osiągnąć to co Herbert Blumer nazywał „bliskim i bezpośrednim zaznajomieniem się” z badanymi ludźmi i sytuacjami (intimate familiarity) w samym ich zaangażowaniu w życie grupowe (Blumer, 1969: 182). Czego zatem szuka R. Prus w terenie, przeprowadzając intensywne etnografie? Wydaje się, że poszukuje on uogólnień dla badanych procesów oraz buduje pewne konstrukty teoretyczne (Kleiknecht, 2007: 249-250, 255). Jest to pewna alternatywa dla strategii badań jakościowych zwanej metodologią teorii ugruntowanej, która to metodologia poszukuje uogólnień na podstawie badań jakościowych, jednak nie zawsze etnograficznych, tzn. takich, które biorą przede wszystkim pod uwagę relacje aktora z innymi członkami danej społeczności i jego oraz ich punkt widzenia na swe życie i życie społeczne. Opis etnograficzny dokonany za pomocą obserwacji, obserwacji uczestniczącej, wywiadów, plus porównanie z innymi istniejącymi badaniami o charakterze etnograficznym mogą być, wg R. Prusa, wystarczające dla zbudowania modelu procesu i jego wielorakich i możliwych uwarunkowań i przebiegów działań (contingencies), np. procesów sprzedaży czy zakupu. Robert Prus buduje zatem interakcjonistyczną koncepcję działań ekonomicznych (por. Konecki, 2006) i koncepcje rynku.pl_PL
dc.publisherWydawnictwo KULpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectRobert Pruspl_PL
dc.subjectmetody jakościowepl_PL
dc.subjectsocjologia jakościowapl_PL
dc.subjectsocjologia rynkupl_PL
dc.subjectsymboliczny interakcjonizmpl_PL
dc.subjectsocjologia ekonomicznapl_PL
dc.subjectkulturapl_PL
dc.subjectrynekpl_PL
dc.titleRoberta Prusa symboliczno – interakcjonistyczna etnografia rynku a budowanie uogólnień. Negocjowalność i konstruowanie symboli w działaniu ekonomicznympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.contributor.organizationWydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.description.epersonKrzysztof Konecki
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska