Model doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania oparty na wiedzy
Abstract
Rozwój koncepcji i metod zarządzania organizacjami powoduje, z jednej strony pojawianie się nowych rozwiązań organizacyjnych, z drugiej zaś jest źródłem problemów decyzyjnych w stosunku do stosowanych już rozwiązań. W momencie pojawienia się nowej koncepcji menedżerowie stają przed dylematem rezygnacji z dotychczas stosowanych metod i narzędzi zarządzania, ich doskonalenia w kierunku podążania za zmianami czy utrzymywania dotychczasowych rozwiązań.
Jednym z coraz częściej wykorzystywanych narzędzi zarządzania jest normalizacja, która stała się powszechna i ogarnęła wszystkie dziedziny życia społeczno-gospodarczego. Umiejętne i powszechne korzystanie z jej osiągnięć przyczynia się do postępu cywilizacyjnego, promując najlepsze rozwiązania, sprzyjając ich upowszechnianiu i stosowaniu. Nowoczesne podejście do zarządzania procesami gospodarowania coraz częściej opiera się na stosowaniu znormalizowanych systemów zarządzania, w odniesieniu do których wymagania zostały określone w normach międzynarodowych i krajowych.
Celem pracy jest opracowanie modelu doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania w oparciu o koncepcję zarządzania wiedzą.
Cele szczegółowe pracy obejmują:
1. Identyfikację słabych i mocnych stron stosowania znormalizowanych systemów zarządzania jako wewnętrznych przesłanek procesów doskonalenia.
2. Wskazanie kierunków doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania, odzwierciedlonych w nowoczesnych koncepcjach zarządzania, jako zewnętrznych przesłanek procesów doskonalenia.
3. Wskazanie związków lub ich braku pomiędzy założeniami znormalizowanych systemów zarządzania a koncepcją zarządzania wiedzą.
4. Opracowanie założeń modelu zarządzania wiedzą jawną i ukrytą oraz scenariusza doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania opartego na założeniach koncepcji organizacji uczącej się.
Collections
- Książki / Books [2915]