Dostosowanie przestrzeni szkoły ogólnodostępnej do potrzeb i możliwości ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
Abstract
Tekst omawia znaczenie diagnozy cząstkowej oraz decyzyjnej. Przedstawia procedurę diagnostyczną stanowiącą podstawę pracy edukacyjno-wychowawczo-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Charakteryzuje działania dostosowawcze i modyfikacyjne w odniesieniu do przestrzeni szkolnej i wymogów edukacyjnych. Przedstawia wytyczne dotyczące oceniania włączającego opracowane przez Europen Agency for Development in Special Needs Education This text discusses the meaning of the fragmentary diagnosis and decision-making diagnosis. It demonstrates the diagnostic procedure which constitutes the basis of the educational - therapeutic work with a student having special educational needs. It describes the adjusted and modified actions in reference to the school space and educational requirements. It presents guidelines concerning including assessing compiled by European Agency for Development in Special Needs Education
Collections
- Artykuły / Articles [16165]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.