dc.contributor.author | Kalandyk, Mariusz | |
dc.date.accessioned | 2015-11-24T09:38:16Z | |
dc.date.available | 2015-11-24T09:38:16Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 2082-9213 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/8053 | |
dc.description.abstract | Zdefiniowanie etniczności w kategoriach szczególnego rodzaju społecznego działania, ruchu społecznego, wymaga właściwego spojrzenia. Tym, co wyróżnia, a tym samym stanowi o specyfice teorii ruchów etnicznych, jest położenie wyraźniejszego akcentu na zewnętrzne działania grup etnicznych, jak również nacisk na ich racjonalny, instrumentalny i celowy charakter: „Nacisk jest tu położony na działanie jako istotę i podstawę identyfikacji etnicznej. Grupy etniczne są traktowane (…) jako grupy celowe, instrumentalne”. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Towarzystwo Doktorantów UJ | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | religia | pl_PL |
dc.subject | Tybet | pl_PL |
dc.subject | konflikt | pl_PL |
dc.subject | pielgrzymowanie | pl_PL |
dc.subject | konflikty etniczne | pl_PL |
dc.title | Tybetańskie praktyki religijne jako czynnik mobilizacji ruchów społecznych o charakterze etnicznym w kontekście teorii działań zbiorowych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Jagielloński | pl_PL |
dc.description.eperson | Zeszyty Naukowe TDUJ | |