Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGackowski, Tomasz
dc.date.accessioned2013-02-14T19:18:04Z
dc.date.available2013-02-14T19:18:04Z
dc.date.issued2011-07
dc.identifier.citationGackowski T., Bandwagon effect siłą sondażokracji, a więc po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym?, "Studia Medioznawcze", 2 (45) 2011, s. 43-58;
dc.identifier.issn1641-0920
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/816
dc.description.abstractBandwagon effect. Po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym Sondaże poparcia politycznego stanowią jeden z głównych punktów odniesienia nie tylko w okresie kampanii wyborczej. Opiniotwórcze media sięgają po wyniki badań opinii publicznej również w okresie międzywyborczym. Artykuł jest próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie,w jaki sposób i w jakim celu polskie dzienniki prestiżowe cytują na swoich łamach wyniki sondaży w okresie pozawyborczym. Z tej perspektywy pytania o zjawisko „sondażokracji” zyskują na znaczeniu, natomiast syndrom „owczego pędu” (ang. bandwagon effect) wcale niemusi udzielać się tylko wyborcom i tylko w kampanii wyborczej.Public opinion polls of candidates are one of the main points of reference for media, not only during the election campaign. Opinion-forming media look to public opinion poll results also during the inter-election period. The articles attempts to answer the question as to how and why do Polish prestigious dailies cite the results of opinion polls in the post-election period. From this perspective the phenomenon of „surveycracy” gains meaning, with the bandwagon effect affecting not only voters and not only during the election campaign.pl_PL
dc.publisherWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectsynthetic journalismen
dc.subjectbandwagon effecten
dc.subjectsondażokracjapl_PL
dc.subjectanaliza zawartościpl_PL
dc.subjectanaliza wizerunkupl_PL
dc.subjectnauki o mediachpl_PL
dc.subjectmedioznawstwopl_PL
dc.subjectmetodologiapl_PL
dc.titleBandwagon effect siłą sondażokracji. Po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym?
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.contributor.organizationInstytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego
dc.description.epersonTOMASZ Gackowski
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska