Show simple item record

dc.contributor.authorGackowski, Tomasz
dc.date.accessioned2013-02-14T19:31:23Z
dc.date.available2013-02-14T19:31:23Z
dc.date.issued2012-11
dc.identifier.citationGackowski T., Badania frekwencyjności słów zwierciadłem intencji autorów przekazów – o językowym obrazie świata w narracji politycznej i medialnej, [w:], Gackowski T. (red.), Quo vaditis? Interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach, Seria „Media początku XXI wieku”, s. 311, Wydawnictwo Aspra-JR, Warszawa 2012, s. 149-203; albo:Gackowski T. (red.), Quo vaditis? Interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach, Seria „Media początku XXI wieku”, s. 311, Wydawnictwo Aspra-JR, Warszawa 2012pl
dc.identifier.isbn978-83-7545-390-4
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/821
dc.description.abstractKsiążka stanowi próbę udzielanie odpowiedzi na tytułowe pytanie - Dokąd zmierzacie? - medioznawcy, badacze mediów, rekrutujący się z różnych dyscyplin naukowych. Książka prezentuje różne podejścia teoretyczne i metodologiczne, czerpiące z różnorodnego instrumentarium badawczego, w badaniach mediów. Artykuł dr. Tomasza Gackowskiego dotyczy zaś dotyczy językowych aspektów komunikowania politycznego. Dr Tomasz Gackowski prezentuje wyniki badań frekwencyjnych nad językiem programów politycznych koalicji rządzącej (PO i PSL), exposé premierów Donalda Tuska, Jarosława Kaczyńskiego i Kazimierza Marcinkiewicza oraz narracji dwóch najbardziej opiniotwórczych dzienników w Polsce – „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” – w specyficznym okresie komunikacji międzywyborczej, a więc 100 dni oraz roku rządów gabinetu Donalda Tuska w okresie pierwszej kadencji. Celem badania było ukazanie różnic i podobieństw w budowaniu językowej zawartości komunikacji politycznej przez czołowych polityków oraz dziennikarzy wpływowych tytułów ogólnopolskich. Badanie pośrednio odpowiada na pytanie, jaki obraz świata przedstawianego przeziera z narracji politycznej oraz dziennikarskiej (medialnej). W tym ujęciu właśnie badania frekwencyjne traktowane są jako zwierciadło intencji autorów badanych przekazów oraz ich językowego obrazu świata.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherInstytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiegopl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectnarracjapl
dc.subjectlokowanie produktupl
dc.subjecttożsamośćpl
dc.subjectmedioznawstwopl
dc.subjectpamięć kulturowapl
dc.subjectjęzykowy obraz światapl
dc.titleBadania frekwencyjności słów zwierciadłem intencji autora przekazu - o językowym obrazie świata w narracji politycznej i medialnejpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl
dc.contributor.organizationInstytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiegopl
dc.description.epersonTOMASZ Gackowski
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska