Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPrzybylska, Anna
dc.date.accessioned2015-12-23T08:16:14Z
dc.date.available2015-12-23T08:16:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationA. Przybylska, Przewidywanie a prognozowanie przyszłości przedsiębiorstw turystycznych, [w:] K. Borodako (red.), M. Nowosielski (red.), Foresight w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem. Analizy i studia przypadków, Instytut Zachodni, Poznań 2012, s. 219-232pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61736-36-3
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/8302
dc.descriptionAbstract: The article presents a corporate foresight as a tool for investigating future opportunities on the example of Hotel Twardowski in Poznań as a case study. To obtain a comprehensive information on the hotel’s development opportunities the results were extended to include basic forecasting methods so as to take into account some general factors and phenomena of a technical, economic and social nature. The subject of the research was the hotel aimed at the business sector, characterized by individual features which are signifi cantly dependent on the general state of the economy, as well as on the field and scope of its activity, and on the hotel employees’ commitment. The research included not only internal components of the enterprise, but also external elements treated as factors which exert a direct infl uence on the functioning and development directions of the hotel. Keywords: corporate foresight, forecasting, development directions, tourist enterprisespl_PL
dc.description.abstractW pracy przedstawiono foresight korporacyjny jako narzędzie badania przyszłości na przykładzie Hotelu Twardowski w Poznaniu. Dla uzyskania całościowej wiedzy na temat możliwości rozwoju hotelu, wyniki rozszerzono o elementarne badania z zakresu prognozowania, tak aby badaniu podlegał ogół czynników i zjawisk o charakterze technicznym, ekonomicznym, a także społecznym. Przedmiotem badań był hotel biznesowy, charakteryzujący się indywidualnymi cechami, które są w znaczący sposób zależne od warunków panujących w gospodarce, od przedmiotu działania i jego zakresu, a także od zaangażowania pracowników. Przeprowadzone badania obejmowały nie tylko elementy wewnętrzne przedsiębiorstwa, ale również wszelkiego rodzaju elementy zewnętrzne traktowane jako swego rodzaju czynniki bezpośrednio oddziałujące na funkcjonowanie i kierunki rozwoju hotelu.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja została opracowana w ramach projektu „B+R dla Wielkopolski” nr POKL.08.02.01-30-009/11 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznegopl_PL
dc.publisherInstytut Zachodnipl_PL
dc.relationPOKL.08.02.01-30-009/11pl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectprzedsiębiorstwa turystycznepl_PL
dc.subjectkierunki rozwojupl_PL
dc.subjectprognozowaniepl_PL
dc.subjectforesight korporacyjnypl_PL
dc.titlePrzewidywanie a prognozowanie przyszłości przedsiębiorstw turystycznychpl_PL
dc.title.alternativeForesight w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem. Analizy i studia przypadkówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl_PL
dc.description.epersonŁukasz Nazarko


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.