Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDornfeld, Agnieszka
dc.contributor.authorKulińska, Ewa
dc.date.accessioned2016-01-02T20:37:44Z
dc.date.available2016-01-02T20:37:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-83-8085-041-5
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/8348
dc.descriptionFragmenty publikacji
dc.description.abstractPublikacja ma na celu przedstawienie zaprojektowanego modelu referencyjnego zawierającego poszczególne etapy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych zapewniającego właściwą organizację procesów organizacyjno-zarządczych. Analiza i synteza literatury dotyczącej sektora finansów publicznych w Polsce są przedmiotem rozdziału pierwszego. W rozdziale tym omówiono istotę polskiego sektora finansów publicznych, ustalono i scharakteryzowano podmioty sektora finansów publicznych na podstawie ustawodawstwa oraz literatury przedmiotu. Rozważania przedstawione w rozdziale drugim dotyczą kontroli zarządczej w kontekście nauk o zarządzaniu. Poddano tu analizie szczegółowy zakres kontroli w aspekcie nauk o zarządzaniu. Opisano elementy procesu zarządzania zarówno w odniesieniu do nauk o zarządzaniu, jak i kontroli zarządczej, takie jak: planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie. Analizie poddano także instrumenty kontroli zarządczej w kontekście modeli, metod i technik stosowanych w naukach o zarządzaniu. Rozdział trzeci poświęcono wdrażaniu kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych. W rozdziale tym objaśniono różnice między kontrolą zarządczą a kontrolą finansową. Omówiono kwestie związane z wprowadzeniem do regulacji kontroli zarządczej oraz rolę kierownictwa w realizacji kontroli zarządczej. W rozdziale czwartym omówiono referencyjny model wdrażania kontroli zarządczej w urzędach jednostek sektora finansów publicznych. Omówiono budowę tego modelu oraz wykorzystanie samooceny w celu oceny kontroli zarządczej. Ponadto dokonano analizy wymagań procesów jednostek sektora finansów publicznych z uwzględnieniem ich kluczowych podprocesów. Dokonano oceny wymagań realizacji kontroli zarządczej, takich jak: identyfikacja i analiza słabych stron jednostki z uwzględnieniem oceny realizacji kontroli zarządczej w oparciu o samoocenę w ramach wyników badań procesu środowiska wewnętrznego, ocena realizacji kontroli zarządczej w oparciu o samoocenę w ramach wyników badań procesu wyznaczania celów, zadań, identyfikacji i analizy ryzyka związanego w osiąganiem celów oraz jego niwelowaniem, ocena realizacji kontroli zarządczej w oparciu o samoocenę w ramach wyników badań procesu monitorująco-kontrolnego oraz ocena realizacji kontroli zarządczej w oparciu o samoocenę w ramach wyników badań procesu informacyjno-komunikacyjnego.pl_PL
dc.publisherDifin SApl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectkontrola finansowapl_PL
dc.subjectkontrola zarządczapl_PL
dc.subjectsektor finansów publicznychpl_PL
dc.titleKontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.description.epersonWydawnictwo Difin
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska