Show simple item record

dc.contributor.authorKozłowski, Paweł
dc.date.accessioned2016-01-11T10:13:48Z
dc.date.available2016-01-11T10:13:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2082-9469
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/8456
dc.description.abstractAutor analizuje powieść Jamesa Joyce’a pod tytułem Ulisses, zwracając uwagę na poetologiczne wyznaczniki tekstualnego performansu – amorficzność dzieła, permanentną konieczność współkonstytuowania sensu teksu i jego brulionowy charakter, który wydaje się zamierzonym i konsekwentnie realizowanym konceptem. Potraktowanie performatywności jako swoistego modelu lektury wymaga zdyskontowania dla specyficznie literaturoznawczych celów kategorii opisu i analizy wypracowanych na gruncie teatrologii inspirowanej tym właśnie zjawiskiem. Na marginesie rozważań autor porusza też kwestię możliwego „postmodernizowania” Ulissesa, podkreślając wielość zaprowadzonych w nim ontologii fikcji, odczytując go w świetle rozważań Jacques’a Derridy i wykazując chaotyczną strukturę całego utworu odznaczającego się wybitnie zdarzeniowym charakterem.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherTowarzystwo Doktorantów UJpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/legalcode
dc.subjectkomunikacja literackapl_PL
dc.subjectmodernizmpl_PL
dc.subjectpoetykapl_PL
dc.subjectnarratologiapl_PL
dc.subjectperformatywnośćpl_PL
dc.titleDzieło w ruchu. O performatywnym modelu odbioru Ulissesa Jamesa Joyce’apl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Pomorska w Słupskupl_PL
dc.description.epersonZeszyty Naukowe TDUJ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0