Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStelmach, Miłosz
dc.date.accessioned2016-01-11T11:05:36Z
dc.date.available2016-01-11T11:05:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2082-9469
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/8472
dc.description.abstractThe article presents the concept of the non-linear narrative trajectory in the feature film, discussed by the Hungarian film historian András Bálint Kovács. The author describes it in the context of the specific narrative practice of European modernist films of the 60s and the 70s, proposing an alternative approach to the traditional narratological works which treat non-linearity as a result of non-continuous chronological order. Contrary to this tradition, Kovács emphasizes the question of the cause-and-effect relationships, rather than the chronology of the film itself. The author illustrates the concept with appropriate film examples and juxtapose sit with the views of American scholars, David Bordwell and Edward Branigan, who constructed the model of classical narrative and narrative structure, which serves as a reference to Kovács’s theory.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherTowarzystwo Doktorantów UJpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/legalcode
dc.subjectAndrás Bálint Kovácspl_PL
dc.subjectkino otwartepl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectnarracjapl_PL
dc.subjecttrajektoria cyrkularnapl_PL
dc.subjectnarrative trajectory patternspl_PL
dc.subjectmodernizmpl_PL
dc.subjectopowieść uniwersalnapl_PL
dc.subjectarthousepl_PL
dc.titleNielinearne trajektorie narracji – model teoretycznypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.description.epersonZeszyty Naukowe TDUJ


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0