dc.contributor.author | Karska, Kinga | |
dc.date.accessioned | 2016-01-12T10:23:39Z | |
dc.date.available | 2016-01-12T10:23:39Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 2082-3916 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/8530 | |
dc.description.abstract | Polscy kompozytorzy okresu dwudziestolecia międzywojennego często sięgali do tekstów współczesnych im poetów. Przykładem tego są przedstawione w artykule dwa cykle pieśni do wierszy poetek z kręgu Skamandra – Rymy dziecięce Karola Szymanowskiego, wykorzystujące twórczość Kazimiery Iłłakowiczówny, oraz Róże dla Safo Feliksa Nowowiejskiego, do których słów dostarczyły liryki Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Towarzystwo Doktorantów UJ | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/legalcode | |
dc.subject | Maria Pawlikowska-Jasnorzewska | pl_PL |
dc.subject | Kazimiera Iłłakowiczówna | pl_PL |
dc.subject | Feliks Nowowiejski | pl_PL |
dc.subject | Karol Szymanowski | pl_PL |
dc.subject | pieśni | pl_PL |
dc.title | Recepcja twórczości poetek z kręgu Skamandra w liryce wokalnej polskich kompozytorów dwudziestolecia międzywojennego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Jagielloński | pl_PL |
dc.contributor.organization | Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy | pl_PL |
dc.description.eperson | Zeszyty Naukowe TDUJ | |