Ewolucja projektu konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy w Gdyni
dc.contributor.author | Połom, Marcin | |
dc.contributor.author | Bartłomiejczyk, Mikołaj | |
dc.date.accessioned | 2016-01-12T18:14:17Z | |
dc.date.available | 2016-01-12T18:14:17Z | |
dc.date.issued | 2015-09 | |
dc.identifier.citation | Połom M., Bartłomiejczyk M., 2015, Ewolucja projektu konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy w Gdyni, Logistyka, nr 4, s. 5375-5382 | pl_PL |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/8544 | |
dc.description.abstract | Koszty zakupu taboru w komunikacji elektrycznej są istotnym czynnikiem kształtującym jej funkcjonowanie. W przypadku trolejbusów, przy ograniczonym rynku producentów i klientów ceny nowych pojazdów są stosunkowo wysokie. Trolejbusy niskopodłogowe produkowane przez producentów w Unii Europejskiej i Szwajcarii dostosowywane są indywidualnie do wymagań przewoźników. Zakup pojazdów z rynku wtórnego jest bardzo ograniczony. Przed spółkami przewozowymi, w odróżnieniu od powszechnego zakupu autobusów używanych, stoi trudne wyzwanie odnowy taboru. Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej od 2003 r. wprowadza w życie projekt konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy. W artykule przedstawiono ewolucję tego projektu w latach 2011-2014, polegającą na zastosowaniu zdywersyfikowanych nadwozi i nowoczesnych rozwiązań napędowych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | Gdynia | pl_PL |
dc.subject | konwersja autobusu | pl_PL |
dc.subject | tabor trolejbusowy | pl_PL |
dc.subject | komunikacja trolejbusowa | pl_PL |
dc.title | Ewolucja projektu konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy w Gdyni | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Katedra Geografii Rozwoju Regionalnego, Instytut Geografii, Uniwersytet Gdański | pl_PL |
dc.description.eperson | Marcin Polom |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.