Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkibska, Joanna
dc.date.accessioned2016-01-18T17:03:22Z
dc.date.available2016-01-18T17:03:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationJoanna Skibska: Poznawanie świata przez dziecko z opóźnionymi i zaburzonymi funkcjami podstawowymi w młodszym wieku szkolnym. [w:] I. Adamek, B. Pawlak, red.: Doświadczanie poznawania świata przez dzieci w młodszym wieku szkolnym. Wydawnictwo LIBRON, Kraków 2012, s. 199-215.
dc.identifier.isbn978-83-62196-59-3
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/8580
dc.description.abstractTekst został poświęcony dziecku z opóźnieniami i zaburzeniami funkcji podstawowych w młodszym wieku szkolnym i poznawaniu przez nie rzeczywistości w ramach edukacji szkolnej. Przedstawiono w nim krótką charakterystykę zmian i zadań rozwojowych typowych dla tego wieku oraz omówiono najistotniejsze procesy poznawcze. W tekście zwrócono także uwagę na współzależność percepcji i motoryki oraz wymieniono symptomy opóźnień i zaburzeń funkcji podstawowych. Następnie przedstawiono wyniki badań własnych dotyczące opóźnień funkcji podstawowych u 7-latków przekraczających próg szkoły. Podjęto rozważania na temat miejsca diagnozy dojrzałości szkolnej oraz roli strefy najbliższego rozwoju w działaniach wspierających ucznia w młodszym wieku szkolnympl_PL
dc.description.abstractThis paper is devoted to a child with delays of basic functions at early school age, as well as, discovering the reality by this particular child in terms of school education. It demonstrates a short characteristic of changes and development tasks typical for children at that age. It presents the most significant cognitive processes. It not only applies to interdependance of perception and motility but also enumerates the symptoms of delays and basic function disorders. It presents a brief analysis of own research materials concerning delays of basic functions among children attending schools at the age of 7. It elaborates on a proper place of school diagnosis and the role of Zone of Proximal development in supporting pupils at Early school ageen
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherLIBRONpl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectstrefa najbliższego rozwojupl_PL
dc.subjectdiagnozowanie dojrzałości szkolnejpl_PL
dc.subjectsymptomy opóźnień i zaburzeń funkcji podstawowychpl_PL
dc.subjectopóźnienia i zaburzenia funkcji podstawowychpl_PL
dc.subjectfunkcje podstawowepl_PL
dc.subjectzone of proximal developmentpl_PL
dc.subjectdiagnosis of school maturitypl_PL
dc.subjectsymptoms of delays and basic function disorderspl_PL
dc.subjectdelays and basic function disorderspl_PL
dc.subjectbasic functionspl_PL
dc.titlePoznawanie świata przez dziecko z opóźnionymi i zaburzonymi funkcjami podstawowymi w młodszym wieku szkolnympl_PL
dc.title.alternativeExploring the World by a Child with Delayed and Disturbed Basic Functions at Early-School Ageen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białejpl_PL
dc.description.epersonMirosław Skibski


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.