Zarządzanie atrakcjami turystycznymi w świetle aktualnych badań
Streszczenie
Cel pracy. W artykule przedyskutowano pojęcie atrakcji turystycznej oraz problematykę ich
klasyfikacji, a także przedstawiono przegląd metod badań atrakcji turystycznych oraz aktualne
problemy związane z zarządzaniem atrakcjami turystycznymi.
Metoda badań. Zastosowano analizę krytyczną polskiej i zagranicznej literatury z dziedziny
zarządzania atrakcjami turystycznymi.
Wyniki badań. Przegląd literatury wykazał, iż konieczne jest wdrożenie efektywnych metod
zarządzania atrakcjami turystycznymi oraz metod badań atrakcji turystycznych. Do najbardziej
obiecujących zaliczono metody benchmarkingu i yield managementu. Zidentyfikowano
także problemy zarządzania ruchem odwiedzających oraz współpracy pomiędzy atrakcjami.
Ograniczenia badań i wnioskowania. Ograniczenia przeprowadzonych badań wynikają
z ich teoretycznego charakteru oraz z zakresu analizowanej literatury polsko- i angielskojęzycznej.
Implikacje praktyczne. Omówiony w końcowej części model efektywnego zarządzania
atrakcjami oraz kierunki przyszłych badań powinny ułatwić prowadzenie badań w obszarze
atrakcji zarówno menadżerom atrakcji, jak i teoretykom.
Oryginalność pracy. Artykuł ma charakter przeglądowy i przedstawia aktualne metody i kierunki
badań prowadzonych w obszarze atrakcji turystycznych.
Rodzaj pracy. Artykuł o charakterze przeglądowym
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]