Pozór w edukacji ekologicznej
dc.contributor.author | Gwardys-Szczęsna, Sylwia | |
dc.date.accessioned | 2016-03-01T10:58:03Z | |
dc.date.available | 2016-03-01T10:58:03Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1507-4943 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9041 | |
dc.description.abstract | Co stanowi przyczynę niskiej efektywności aktualnie realizowanej edukacji ekologicznej? To ważne kwestie i pytania, które nurtują mnie jako badacza tej tematyki i nad którymi skoncentrowałam się w swoim tekście. Jedną z przyczyn niedoskonałości w wielu różnych obszarach odnoszących się do edukacji ekologicznej upatruję w działaniach pozornych, w czym utwierdza mnie lektura książki Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. W tekście przedstawiam mechanizmy opisywane przez Jana Lutyńskiego, takie jak: mechanizm obowiązkowego wykonawstwa nieżyciowych rozporządzeń, mechanizm organizacyjno-decyzyjny, mechanizm aksjologiczny i mechanizm rzekomo pragmatyczny, które ujawniają działania pozorne, a są powszechne w realizacji formalnej edukacji ekologicznej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | „Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | działania pozorne | pl_PL |
dc.subject | gimnazjum | pl_PL |
dc.subject | edukacja ekologiczna | pl_PL |
dc.title | Pozór w edukacji ekologicznej | pl_PL |
dc.title.alternative | Pretence in ecological education | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/report | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Szczeciński | pl_PL |
dc.description.eperson | Marcin Zieliński |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16158]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.