Socjologiczne ujęcie „Innego” w szkole
dc.contributor.author | Welskop, Wojciech | |
dc.date.accessioned | 2016-03-01T10:59:42Z | |
dc.date.available | 2016-03-01T10:59:42Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1507-4943 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9042 | |
dc.description.abstract | Kategoria „innego” obecna jest w wielu obszarach życia społecznego, w tym również w szkole. Pojęcie „inny” często tożsame jest z pojęciem „obcy”. Uczeń, który traktowany jest jako „inny”, jest równocześnie postrzegany jako „obcy”. Celem artykułu jest przedstawienie różnicy pomiędzy terminami „inny” a „obcy” oraz zwrócenie szczególnej uwagi na ujęcie „innego” z perspektywy życia szkolnego. W związku z negatywnym oddźwiękiem rozważanego w artykule pojęcia niniejszy tekst jest próbą zwrócenia uwagi na możliwość zastąpienia potocznie pejoratywnie postrzeganego terminu „inny” pojęciem o neutralnym zabarwieniu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | „Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | „alternatywny” | pl_PL |
dc.subject | pojęcie „obcy” | pl_PL |
dc.subject | pojęcie „inny” | pl_PL |
dc.title | Socjologiczne ujęcie „Innego” w szkole | pl_PL |
dc.title.alternative | The sociological approach “Other” in school | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/report | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi | pl_PL |
dc.description.eperson | Marcin Zieliński |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.