Wykorzystanie nowych mediów w szkolnej edukacji medialnej (rekonesans)
dc.contributor.author | Popiel, Barbara | |
dc.date.accessioned | 2016-03-01T12:50:57Z | |
dc.date.available | 2016-03-01T12:50:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1507-4943 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9059 | |
dc.description.abstract | Artykuł dotyczy możliwości i metod nauczania edukacji medialnej w szkole przy użyciu nowych mediów. Nowe media, w dzisiejszych czasach obecne w każdej dziedzinie życia, stwarzają nową sytuację komunikacyjną i wpływają na sposób odbioru komunikatów medialnych oraz reagowania na nie. W szkolnej edukacji medialnej można – i należy – wykorzystać niektóre narzędzia nowych mediów, takie jak: blogi, wideoblogi, fotoblogi, YouTube, fora i portale społecznościowe. Umożliwiają one poszerzenie i udoskonalenie sposobu nauczania edukacji medialnej, a także ukazują współczesne zjawiska z zakresu mass mediów. Podczas edukacji medialnej należy również zadbać o „wychowanie do życia wirtualnego”, składającego się z „edukacji ochronnej”, która uczy reguł zachowania w Internecie, oraz z „edukacji kreującej”, uczącej sposobów kreatywnego wykorzystania możliwości, jakie oferują nowe media. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | „Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | „edukacja kreująca” | pl_PL |
dc.subject | „edukacja ochronna” | pl_PL |
dc.subject | „wychowanie do życia wirtualnego” | pl_PL |
dc.subject | edukacja medialna w szkole | pl_PL |
dc.subject | nowe media | pl_PL |
dc.title | Wykorzystanie nowych mediów w szkolnej edukacji medialnej (rekonesans) | pl_PL |
dc.title.alternative | The using of new media in the media literacy at school (a reconnaissance) | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie | pl_PL |
dc.description.eperson | Marcin Zieliński |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Artykuły / Articles [15053]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.