Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBanas-Kobylarska, Teresa
dc.date.accessioned2016-03-01T18:23:11Z
dc.date.available2016-03-01T18:23:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1507-4943
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9067
dc.description.abstractCelem artykułu jest pokazanie, jakie stymulatory i inhibitory wpływają na kształtowanie zaufania do edukacji europejskiej w gimnazjum. Ukazanie, co jest więc stymulatorem, a co inhibitorem zaufania do podejmowania działań proeuropejskich w gimnazjum, czyli co powoduje, że nauczyciele podejmują działania o charakterze proeuropejskim lub nie podejmują tego typu działań i inicjatyw. W artykule zostały przedstawione przemiany polityczne, społeczne, technologiczne i cywilizacyjne w Polsce ostatnich lat, pojęcie zaufania i edukacji europejskiej. Zdefiniowane zostało pojęcie postaw proeuropejskich, gdyż edukacja europejska, to nie tylko działania same w sobie podejmowane przez nauczycieli. Działania podejmowane przez nauczycieli gimnazjum w zakresie edukacji europejskiej mają na celu kształtowanie postaw, pozytywnego stosunku do drugiego człowieku, ale również wyrażania szacunku do innej kultury, tradycji, wyznawanej religii czy też orientacji seksualnej. To również uczenie młodego człowieka otwartości na świat, Europę, radzenie sobie w nowej rzeczywistości. W kolejnej części pracy analizie poddane zostało gimnazjum jako miejsce realizacji edukacji europejskiej oraz stymulatory i inhibitory zaufania w odniesieniu do edukacji europejskiej w gimnazjum. Przemiany społeczne, technologiczne i cywilizacyjne w Polsce w ostatnich latach przyczyniły się do propagowania idei zaufania do edukacji europejskiej w gimnazjum. Tym bardziej, że jesteśmy w wielu strukturach świata zachodniego, w tym między innymi w Unii Europejskiej.pl_PL
dc.publisher„Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczeciniepl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectreklama społecznapl_PL
dc.subjectUnia Europejskapl_PL
dc.subjectgimnazjumpl_PL
dc.subjectstymulatory i inhibitory kształtowania zaufania do edukacji europejskiejpl_PL
dc.subjectzaufaniepl_PL
dc.subjectedukacja europejskapl_PL
dc.titleStymulatory i inhibitory kształtowania zaufania do edukacji europejskiej w gimnazjumpl_PL
dc.title.alternativeStimulators and inhibitors of the development of confidence in European secondary educationpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Szczecińskipl_PL
dc.description.epersonMarcin Zieliński


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.