Synergia aktywności nauczyciela i uczniów w procesie przyswajania wiedzy i umiejętności w kontekście nowych wyzwań w kształceniu nauczycieli
dc.contributor.author | Hłobił, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2016-03-01T21:03:27Z | |
dc.date.available | 2016-03-01T21:03:27Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1507-4943 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9090 | |
dc.description.abstract | W artykule podjęto problematykę aktywizowania uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Skupiono się na takich zabiegach edukacyjnych, które uwzględniają humanistyczne podejście wobec ucznia oparte na współpracy i dialogu, stosowaniu problemowych metod kształcenia oraz zróżnicowanych form pracy. Nowe wymagania i oczekiwania stawiane przed nauczycielem określają go jako jednostkę twórczą, kreatywną, otwartą na zmiany, posiadającą zdolności i umiejętności współpracy, komunikacji oraz gotowości do uczenia się od innych oraz uczenia innych. Biorąc pod uwagę dotychczasowe badania oraz doświadczenia z praktyki edukacyjnej w polskiej szkole przeważa podający, frontalny model kształcenia, w którym dominującą rolę sprawuje nauczyciel. Zatem istnieje konieczność zwrócenia szczególnej uwagi na kształtowanie takich kompetencji i umiejętności wśród przyszłych nauczycieli, które pozwolą im na inspirowanie zmian w procesie dydaktyczno-wychowawczym, twórczych rozwiązań do praktyki edukacyjnej oraz działania pełne inwencji. | pl_PL |
dc.publisher | „Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | metody problemowe | pl_PL |
dc.subject | twórczość | pl_PL |
dc.subject | doskonalenie | pl_PL |
dc.subject | kompetencje | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.title | Synergia aktywności nauczyciela i uczniów w procesie przyswajania wiedzy i umiejętności w kontekście nowych wyzwań w kształceniu nauczycieli | pl_PL |
dc.title.alternative | Synergy of the activity of teacher and students in the process of acquiring knowledge and skillsin thecontext of new challengesin teacher education | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/report | pl_PL |
dc.contributor.organization | Politechnika Koszalińska | pl_PL |
dc.description.eperson | Marcin Zieliński |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.