Jaki jest chłopak? Dyskurs męskości w piśmie dla trzynastolatek
dc.contributor.author | Dobrołowicz, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2016-03-18T22:53:43Z | |
dc.date.available | 2016-03-18T22:53:43Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | dobrołowicz, Jaki jest chłopak ?: dyskurs męskości w piśmie dla trzynastolatek, isbn 9788371334566, url https://books.google.pl/books, 2010, Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788371334566 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9185 | |
dc.description.abstract | Dyskurs męskości toczy się dziś na różnych poziomach i na różne sposoby; w prezentowanej publikacji poddano analizie dyskurs męskości w piśmie „13. Magazyn Szczęśliwej Nastolatki”, adresowanym do dziewcząt stojących u progu dorosłości. W tym okresie życia zaczyna się wyraźne zainteresowanie płcią przeciwną, krystalizują się podstawy relacji damsko-męskich, pojawia się ciekawość chłopca jako partnera życiowego. Książka podzielona jest siedem rozdziałów. Rozdział 1, noszący tytuł Przemiany współczesnej kultury, poświęcony jest kwestiom z punktu widzenia tematyki tej książki najbardziej podstawowym: zmieniającym się warunkom, w jakich przebiega dojrzewanie młodego człowieka do udziału w życiu społecznym, komplikacjom towarzyszącym procesowi socjalizacji – głównie w wyniku oddziaływania kultury popularnej. Rozdział 2 nosi tytuł mówiący sam za siebie: Media jako współtwórca rzeczywistości społecznej; wykorzystując bogatą literaturę naukową rozważa kwestię możliwości oddziaływania mediów na odbiorców, zwłaszcza na odbiorców młodych. Rozdział 3, Męskość jako kategoria społeczno-kulturowa i jej przemiany, mówi o funkcjonującym od bardzo dawna tradycyjnym modelu męskości, o jego załamaniu w ostatnich latach i o feminizacji męskiej tożsamości. Rozdział 4, Czasopismo „13. Magazyn Szczęśliwej Nastolatki” na tle współczesnego rynku prasy dziecięco-młodzieżowej, przynosi podstawowe informacje o współczesnym rynku prasy dziecięco-młodzieżowej, a wypełnia go głównie charakterystyka analizowanego pisma. W rozdziale 5 zatytułowanym Metodologiczne podstawy badań, zaprezentowano przyjętą metodę analizy dyskursu. Rozdział 6 zawiera analizę dyskursu męskości na łamach „13. Magazynu Szczęśliwej Nastolatki”. Rozdział 7 Postscriptum. Kilka wniosków dla szkoły, zwraca uwagę na konieczność wyjścia przez szkołę naprzeciw ofercie kultury popularnej, wprowadzenia jej elementów do szkolnej edukacji, swoistego jej zasymilowania, co wzbogaciłoby i uatrakcyjniło praktykę edukacyjną i działalność wychowawczą szkoły. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | gender | pl_PL |
dc.subject | neoliberalizm | pl_PL |
dc.subject | męskość | pl_PL |
dc.subject | media | pl_PL |
dc.subject | krytyczna analiza dyskursu | pl_PL |
dc.title | Jaki jest chłopak? Dyskurs męskości w piśmie dla trzynastolatek | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach | pl_PL |
dc.description.eperson | Justyna Dobrołowicz |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Książki / Books [2914]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.