Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMajewska, Kamila
dc.date.accessioned2016-03-21T09:49:00Z
dc.date.available2016-03-21T09:49:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationK. Majewska, Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej,„e-mentor” 2016, nr 1(63), s. 31–39, http://dx.doi.org/10.15219/em63.1223.
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9193
dc.description.abstractObecnie jesteśmy świadkami licznych dyskusji na temat efektywności kształcenia. Analizuje się zależność pomiędzy wynikami nauczania a warunkami, metodami pracy, narzędziami dydaktycznymi. Poszukuje się również przyczyn niepowodzeń szkolnych. Celem powyższych działań jest dążenie do wykształcenia społeczeństwa wiedzy. Osób zdolnych do samodzielnego myślenia, analizowania oraz nieustannego poszerzania kompetencji. W zaprezentowanych badaniach omówione zostały wyniki eksperymentu pedagogicznego na temat związku tablicy multimedialnej z efektywnością nauczania realizowanego przy pomocy metody poszukującej. W konsekwencji postawiono następujące pytanie badawcze - W jaki sposób interaktywne wykorzystanie tablicy multimedialnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej oddziałuje na efektywność nauczania realizowanego przy użyciu metody poszukującej? Dane pozyskane na podstawie testów wiedzy wykazały, że nauczanie interaktywne z Interactive White Board jest najbardziej efektywną formą przewyższającą kształcenie tradycyjne z IWB średnio o 25%, zaś kształcenie tradycyjne realizowane przy pomocy płyty kredowej o 30%. Wysoką efektywność interaktywnego nauczania z tablicą multimedialną potwierdziły również dane zgromadzone w ramach ankiet, wywiadów oraz obserwacji. Opracowane przez autorkę narzędzia badawcze zostały uprzednio zestandaryzowane oraz poddane procedurze normalizacji. W celu zminimalizowania błędu szacowania podczas eksperymentu skorzystano z techniki rotacji grup, nadając mu tym samym charakter krzyżowy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherSzkoła Główna Handlowa w Warszawie ; Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznychpl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectefektywnośćpl_PL
dc.subjectefektywność nauczaniapl_PL
dc.subjectnauczanie wczesnoszkolnepl_PL
dc.subjecttablica interaktywnapl_PL
dc.subjecttablica multimedialnapl_PL
dc.subjectInteractive White Boardpl_PL
dc.subjectmultisensorycznośćpl_PL
dc.subjectnowoczesne technologiepl_PL
dc.titleEfektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniupl_PL
dc.description.epersonKamila Majewska


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.