Konwergencja komunikowania interpersonalnego i masowego w komunikacji marketingowej (casus bloga mBanku)
Abstract
Dynamiczny rozwój Internetu w znaczący sposób przyczynił się do zmian w sposobach komunikowania pomiędzy firmą a otoczeniem biznesowym. Jeszcze do niedawna relacja komunikacyjna na linii przedsiębiorstwo – konsument przybierała głównie charakter jednostronnego przekazu. Nadawca rzeczywisty (firma) najcześciej za pośrednictwem nadawcy instrumentalnego (agencja badawcza, agencja reklamowa bądź PR-owa, dom mediowy) informował swoich odbiorców o oferowanych produktach, usługach czy aktualnych promocjach. Taka postać komunikatu, choć w dalszym ciągu jest jednym z ważniejszych instrumentów komunikacji marketingowej, realizowana jest w mediach masowych starszego typu – prasie, radiu oraz telewizji, które przekazują komunikat adresatowi bez możliwości sprzężenia zwrotnego. Odbiorca może obejrzeć reklamę w telewizji, przeczytać w prasie bądź wysłuchać w radio, ale najczęściej jedyną jego reakcją może być skorzystanie bądź nie z reklamowanej usługi czy produktu. Nie ma szerszej możliwości skomentowania tego, co zobaczył lub usłyszał, nie może również w bezpośredni sposób podzielić się z firmą swoją opinią bądź uwagami.
Collections
- Artykuły / Articles [16158]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.