Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGlinianowicz, Alicja
dc.date.accessioned2016-04-07T18:15:59Z
dc.date.available2016-04-07T18:15:59Z
dc.date.issued2016-04-07
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9257
dc.description.abstractNiniejsza praca ma na celu ukazanie różnorodnych wzorców kobiecych, które występują w polskiej muzyce rap. Analizie zostały poddane rozmaite wizerunki, takie jak np. obraz partnerki, miłości życia, obiektu seksualnego, kobiety lekkich obyczajów, groupie, córki czy matki. Tak rozległy zakres problematyki przedstawia niejednoznaczne oblicze kultury hip- hop, która dzisiaj, kreując światowe trendy w muzyce, stanowi ważny punk badań i obserwacji. Można zauważyć, że promowane przez raperów wizerunki płci pięknej bywają od siebie zupełnie odmienne, pokazując z jednej strony kobietę jako istotę nadludzką, otoczoną czcią, z drugiej zaś – pozbawioną szacunku i sprowadzoną do przedmiotu. Polski rap został przeanalizowany zarówno na płaszczyźnie lirycznej, jak i wizualnej, co dało spojrzenie na problem z różnych perspektyw. Dodatkowo pomocne w badaniach okazały się przeprowadzone przez autorkę pracy wywiady z mężczyznami identyfikującymi się z hip- hopem.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectrodzinapl_PL
dc.subjectsubkulturapl_PL
dc.subjectrelacje damsko-męskiepl_PL
dc.subjectmuzykapl_PL
dc.subjectkulturapl_PL
dc.subjectdyskryminacjapl_PL
dc.subjectwizerunekpl_PL
dc.subjectrappl_PL
dc.subjectkobietapl_PL
dc.subjecthip-hoppl_PL
dc.titleWizerunek kobiety w polskim rapiepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska