Show simple item record

dc.contributor.authorKmak, Aleksander
dc.date.accessioned2016-04-07T18:22:08Z
dc.date.available2016-04-07T18:22:08Z
dc.date.issued2016-04-07
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9260
dc.description.abstractPrzyjmując założenie, że istnieje fundamentalna różnica między pornografią sensu stricto a tą wprzęgniętą w ramy filmu fabularnego, w pracy analizuję mechanizmy konstruowania pornografii w kinie francuskiego brutalizmu na przykładzie Gwałtu. Rozpatrując ciało jako podstawowe medium „pornograficzności”, rekonstruuję formę filmową, a zwłaszcza narrację i dowodzę, że pornografia nie przynależy bynajmniej wyłącznie do porządku fabularnego, ale jest wypracowywana skomplikowanym warsztatem, który nie pozostaje bez wpływu na ontologiczny status reprezentacji ciała. W pracy proponuję całościową interpretację Gwałtu jako dzieła autotematycznego, kwestionującego to, co tradycyjnie uznawane jest za pornograficzne.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectGwałtpl_PL
dc.subjectprzemocpl_PL
dc.subjectfrancuski brutalizmpl_PL
dc.subjectgender studiespl_PL
dc.subjectnarratologiapl_PL
dc.subjectpornografiapl_PL
dc.subjectfilmoznawstwopl_PL
dc.titlePrzekroczyć utopię, odzyskać mięso? Pornograficzne strategie wobec ciała w kinie francuskiego brutalizmu na przykładzie "Gwałtu"pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska