Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJusiak, Zofia
dc.date.accessioned2016-04-07T18:43:24Z
dc.date.available2016-04-07T18:43:24Z
dc.date.issued2016-04-07
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9262
dc.description.abstractNiniejsza praca to wynik porównania fotografii tworzonych przez hrabinę Castiglione i Lady Hawarden na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych dziewiętnastego wieku. Otwiera ono nowe możliwości interpretacji tych niezwykłych obrazów. Pierwszy rozdział poświęcony jest podejściu autorek do fotografii jako medium, a także przełamywaniu przez nie mieszczańskiej konwencji spopularyzowanej przez komercyjną fotografię portretową. Drugi rozdział stanowi przegląd inspiracji wizualnych autorek, a także interpretację ich działalności w kontekście zjawisk pokrewnych. Trzeci rozdział zawiera rozważania na temat potencjału emancypacyjnego omawianych fotografii oraz stosunku ich autorek do powielanych we współczesnych im tekstach kultury obrazów kobiecości widzianej z perspektywy męskiego widza.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectnowoczesnośćpl_PL
dc.subjectmodapl_PL
dc.subjectkobiecośćpl_PL
dc.subjectspojrzeniepl_PL
dc.subjectżywe obrazypl_PL
dc.subjectbale kostiumowepl_PL
dc.subjectdziewiętnasty wiekpl_PL
dc.subjectfotografiapl_PL
dc.subjectLady Hawardenpl_PL
dc.subjectHrabina Castiglionepl_PL
dc.titleSiostrzane obrazy. O fotografiach hrabiny Castiglione i Lady Hawardenpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska