dc.contributor.author | Koczanowicz, Tadeusz | |
dc.date.accessioned | 2016-04-07T18:52:23Z | |
dc.date.available | 2016-04-07T18:52:23Z | |
dc.date.issued | 2016-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9265 | |
dc.description.abstract | W mojej pracy analizuję sztuki dydaktyczne Bertolta Brechta w kontekście dyskusji intelektualnych i problemów epoki. Głównym punktem odniesienia dla metodologii pracy była Dialektyka oświecenia Maxa Horkheimera i Theodora W. Adorno. Na podstawie tej książki zbudowałem model interpretacyjny, który pozwala mi opisać eksperymenty dydaktyczne Brechta. Kluczową problematyką, łączącą koncepcję filozoficzną i dramaty polityczne, są sprzeczności postępu i ich konsekwencje społeczne. W ramach tych przemyśleń pokazuję również klęskę filozofii w twórczości samego Brechta i jej związek z wyborami politycznymi niemieckiego pisarza. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | uniwersalność | pl_PL |
dc.subject | Lehrstück | pl_PL |
dc.subject | dialektyka | pl_PL |
dc.subject | Oświecenie | pl_PL |
dc.subject | sztuki dydaktyczne | pl_PL |
dc.title | Dialektyka oświecenia w sztukach dydaktycznych Bertolta Brechta | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |