Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKann, Zuzanna
dc.date.accessioned2016-04-13T07:12:18Z
dc.date.available2016-04-13T07:12:18Z
dc.date.issued2016-04-12
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9319
dc.description.abstractTaniec indyjski jest niezwykle różnorodnym, a zarazem problematycznym dla zachodnich badaczy źródłem i nośnikiem wiedzy o sobie samym. Poza skomplikowaną techniką, klasyczne i półklasyczne tańce indyjskie tworzy wiekowe zaplecze historyczne, religijne i kulturowe. Źródłem pisanym dla wszystkich klasycznych form tanecznych w Indiach jest Traktat o Teatrze – Natjaśastra, będący nadal niezwykle ważnym (ale nie jedynym) „podręcznikiem” tancerzy w Indiach. Na przykładzie dwóch form tanecznych: dawniej świątynnego, klasycznego tańca odissi i wywodzącego się ze sztuki walki, półklasycznego tańca serajkela ćhau, omówię sposób kreowania postaci, w szczególności kobiecej. Narzędziami tancerzy tych sztuk w tworzeniu nowej tożsamości są przede wszystkim: ciało, kostium taneczny i maska/makijaż oraz ich doświadczenia życiowe.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectabhinajapl_PL
dc.subjectpłećpl_PL
dc.subjecttożsamośćpl_PL
dc.subjectnajikapl_PL
dc.subjectNatjaśastrapl_PL
dc.subjectperformanspl_PL
dc.subjectćhaupl_PL
dc.subjectodissipl_PL
dc.subjectarchiwumpl_PL
dc.subjectrepertuarpl_PL
dc.titleTaniec indyjski: między archiwum i repertuarem. Sposób konstruowania postaci kobiecej na przykładzie form odissi i serajkela ćhaupl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska