dc.contributor.author | Kann, Zuzanna | |
dc.date.accessioned | 2016-04-13T07:12:18Z | |
dc.date.available | 2016-04-13T07:12:18Z | |
dc.date.issued | 2016-04-12 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9319 | |
dc.description.abstract | Taniec indyjski jest niezwykle różnorodnym, a zarazem problematycznym dla zachodnich badaczy źródłem i nośnikiem wiedzy o sobie samym. Poza skomplikowaną techniką, klasyczne i półklasyczne tańce indyjskie tworzy wiekowe zaplecze historyczne, religijne i kulturowe. Źródłem pisanym dla wszystkich klasycznych form tanecznych w Indiach jest Traktat o Teatrze – Natjaśastra, będący nadal niezwykle ważnym (ale nie jedynym) „podręcznikiem” tancerzy w Indiach. Na przykładzie dwóch form tanecznych: dawniej świątynnego, klasycznego tańca odissi i wywodzącego się ze sztuki walki, półklasycznego tańca serajkela ćhau, omówię sposób kreowania postaci, w szczególności kobiecej. Narzędziami tancerzy tych sztuk w tworzeniu nowej tożsamości są przede wszystkim: ciało, kostium taneczny i maska/makijaż oraz ich doświadczenia życiowe. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | abhinaja | pl_PL |
dc.subject | płeć | pl_PL |
dc.subject | tożsamość | pl_PL |
dc.subject | najika | pl_PL |
dc.subject | Natjaśastra | pl_PL |
dc.subject | performans | pl_PL |
dc.subject | ćhau | pl_PL |
dc.subject | odissi | pl_PL |
dc.subject | archiwum | pl_PL |
dc.subject | repertuar | pl_PL |
dc.title | Taniec indyjski: między archiwum i repertuarem. Sposób konstruowania postaci kobiecej na przykładzie form odissi i serajkela ćhau | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |