Miłosne performensy w polskiej sztuce współczesnej
dc.contributor.author | Krawiec, Zofia | |
dc.date.accessioned | 2016-04-13T07:30:51Z | |
dc.date.available | 2016-04-13T07:30:51Z | |
dc.date.issued | 2016-04-12 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9322 | |
dc.description.abstract | W swojej pracy magisterskiej opisuję i analizuję intymne dzieła sztuki, tworzone przez artystów specjalnie dla osoby, w której są zakochani. Dzieła te, które definiuję jako Miłosne performensy stanowią wyraz miłości, frustracji z nią związanych lub cierpienia. Ukazują sposoby wyrażania miłości w sztuce oraz to jak miłość wpływa na sztukę, a także odwrotnie, jak sztuka kształtuje miłość. Miłosne performensy wybrane zostały w kluczu genderowym, dzięki czemu ujawniają również społeczny kontekst miłości, który determinuje przebieg konkretnego związku. Miłosny performens Teresy Gierzyńskiej wyraża trudną sytuację kobiet w PRL-u, Aleki Polis pokazuje kontrowersje, jakie lesbijki wzbudzają w przestrzeni publicznej, Ady Karczmarczyk z kolei pokazuje, jak kariera stacje się antidotum na wyniszczającą miłość. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | uczucia | pl_PL |
dc.subject | afekt | pl_PL |
dc.subject | gender | pl_PL |
dc.subject | publiczne | pl_PL |
dc.subject | prywatne | pl_PL |
dc.subject | wideo art | pl_PL |
dc.subject | sztuka współczesna | pl_PL |
dc.subject | performens | pl_PL |
dc.subject | miłość | pl_PL |
dc.title | Miłosne performensy w polskiej sztuce współczesnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.