Show simple item record

dc.contributor.authorKrawiec, Zofia
dc.date.accessioned2016-04-13T07:30:51Z
dc.date.available2016-04-13T07:30:51Z
dc.date.issued2016-04-12
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9322
dc.description.abstractW swojej pracy magisterskiej opisuję i analizuję intymne dzieła sztuki, tworzone przez artystów specjalnie dla osoby, w której są zakochani. Dzieła te, które definiuję jako Miłosne performensy stanowią wyraz miłości, frustracji z nią związanych lub cierpienia. Ukazują sposoby wyrażania miłości w sztuce oraz to jak miłość wpływa na sztukę, a także odwrotnie, jak sztuka kształtuje miłość. Miłosne performensy wybrane zostały w kluczu genderowym, dzięki czemu ujawniają również społeczny kontekst miłości, który determinuje przebieg konkretnego związku. Miłosny performens Teresy Gierzyńskiej wyraża trudną sytuację kobiet w PRL-u, Aleki Polis pokazuje kontrowersje, jakie lesbijki wzbudzają w przestrzeni publicznej, Ady Karczmarczyk z kolei pokazuje, jak kariera stacje się antidotum na wyniszczającą miłość.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectuczuciapl_PL
dc.subjectafektpl_PL
dc.subjectgenderpl_PL
dc.subjectpublicznepl_PL
dc.subjectprywatnepl_PL
dc.subjectwideo artpl_PL
dc.subjectsztuka współczesnapl_PL
dc.subjectperformenspl_PL
dc.subjectmiłośćpl_PL
dc.titleMiłosne performensy w polskiej sztuce współczesnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.