Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrawiec, Zofia
dc.date.accessioned2016-04-13T07:30:51Z
dc.date.available2016-04-13T07:30:51Z
dc.date.issued2016-04-12
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9322
dc.description.abstractW swojej pracy magisterskiej opisuję i analizuję intymne dzieła sztuki, tworzone przez artystów specjalnie dla osoby, w której są zakochani. Dzieła te, które definiuję jako Miłosne performensy stanowią wyraz miłości, frustracji z nią związanych lub cierpienia. Ukazują sposoby wyrażania miłości w sztuce oraz to jak miłość wpływa na sztukę, a także odwrotnie, jak sztuka kształtuje miłość. Miłosne performensy wybrane zostały w kluczu genderowym, dzięki czemu ujawniają również społeczny kontekst miłości, który determinuje przebieg konkretnego związku. Miłosny performens Teresy Gierzyńskiej wyraża trudną sytuację kobiet w PRL-u, Aleki Polis pokazuje kontrowersje, jakie lesbijki wzbudzają w przestrzeni publicznej, Ady Karczmarczyk z kolei pokazuje, jak kariera stacje się antidotum na wyniszczającą miłość.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectuczuciapl_PL
dc.subjectafektpl_PL
dc.subjectgenderpl_PL
dc.subjectpublicznepl_PL
dc.subjectprywatnepl_PL
dc.subjectwideo artpl_PL
dc.subjectsztuka współczesnapl_PL
dc.subjectperformenspl_PL
dc.subjectmiłośćpl_PL
dc.titleMiłosne performensy w polskiej sztuce współczesnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.