dc.contributor.author | Sterczyńska, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2016-04-14T11:01:26Z | |
dc.date.available | 2016-04-14T11:01:26Z | |
dc.date.issued | 2016-04-14 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9336 | |
dc.description.abstract | Przedmiotem pracy jest Gaga – język ruchowy stworzony przez izraelskiego choreografa Ohada Naharina – jako zjawisko taneczne i społeczno-kulturowe. Na początku zarysowana zostaje ścieżka rozwoju tańca współczesnego w Izraelu ze szczególnym uwzględnieniem losów zespołu Batsheva Dance Company i drogi zawodowej Ohada Naharina. Następnie omówione są: narodziny Gaga, jej podstawowe założenia i funkcjonowanie Gaga w Polsce. Uzupełnienie podanych informacji stanowią załączone w aneksie wywiady z polskimi tancerkami, które zetknęły się z Gaga. Po rozdziałach o charakterze kontekstowym następuje analiza Gaga w świetle praktyki ruchowej i teorii związanych z cielesnością – od charakterystyki pracy z ciałem i wyobraźnią przez relację tancerza z lustrem i zagadnienie propriocepcji pod kątem jej wykorzystania w tańcu po związek ciała i umysłu, przede wszystkim, choć nie tylko, w kontekście Gaga. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | kultura Izraela | pl_PL |
dc.subject | świadomość ciała | pl_PL |
dc.subject | taniec współczesny | pl_PL |
dc.subject | Batsheva Dance Company | pl_PL |
dc.subject | Ohad Naharin | pl_PL |
dc.subject | Gaga | pl_PL |
dc.title | Gaga – nowy rodzaj tańca? | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |