Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSterczyńska, Agnieszka
dc.date.accessioned2016-04-14T11:01:26Z
dc.date.available2016-04-14T11:01:26Z
dc.date.issued2016-04-14
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9336
dc.description.abstractPrzedmiotem pracy jest Gaga – język ruchowy stworzony przez izraelskiego choreografa Ohada Naharina – jako zjawisko taneczne i społeczno-kulturowe. Na początku zarysowana zostaje ścieżka rozwoju tańca współczesnego w Izraelu ze szczególnym uwzględnieniem losów zespołu Batsheva Dance Company i drogi zawodowej Ohada Naharina. Następnie omówione są: narodziny Gaga, jej podstawowe założenia i funkcjonowanie Gaga w Polsce. Uzupełnienie podanych informacji stanowią załączone w aneksie wywiady z polskimi tancerkami, które zetknęły się z Gaga. Po rozdziałach o charakterze kontekstowym następuje analiza Gaga w świetle praktyki ruchowej i teorii związanych z cielesnością – od charakterystyki pracy z ciałem i wyobraźnią przez relację tancerza z lustrem i zagadnienie propriocepcji pod kątem jej wykorzystania w tańcu po związek ciała i umysłu, przede wszystkim, choć nie tylko, w kontekście Gaga.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectkultura Izraelapl_PL
dc.subjectświadomość ciałapl_PL
dc.subjecttaniec współczesnypl_PL
dc.subjectBatsheva Dance Companypl_PL
dc.subjectOhad Naharinpl_PL
dc.subjectGagapl_PL
dc.titleGaga – nowy rodzaj tańca?pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska