Show simple item record

dc.contributor.authorSterczyńska, Agnieszka
dc.date.accessioned2016-04-14T11:01:26Z
dc.date.available2016-04-14T11:01:26Z
dc.date.issued2016-04-14
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9336
dc.description.abstractPrzedmiotem pracy jest Gaga – język ruchowy stworzony przez izraelskiego choreografa Ohada Naharina – jako zjawisko taneczne i społeczno-kulturowe. Na początku zarysowana zostaje ścieżka rozwoju tańca współczesnego w Izraelu ze szczególnym uwzględnieniem losów zespołu Batsheva Dance Company i drogi zawodowej Ohada Naharina. Następnie omówione są: narodziny Gaga, jej podstawowe założenia i funkcjonowanie Gaga w Polsce. Uzupełnienie podanych informacji stanowią załączone w aneksie wywiady z polskimi tancerkami, które zetknęły się z Gaga. Po rozdziałach o charakterze kontekstowym następuje analiza Gaga w świetle praktyki ruchowej i teorii związanych z cielesnością – od charakterystyki pracy z ciałem i wyobraźnią przez relację tancerza z lustrem i zagadnienie propriocepcji pod kątem jej wykorzystania w tańcu po związek ciała i umysłu, przede wszystkim, choć nie tylko, w kontekście Gaga.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectkultura Izraelapl_PL
dc.subjectświadomość ciałapl_PL
dc.subjecttaniec współczesnypl_PL
dc.subjectBatsheva Dance Companypl_PL
dc.subjectOhad Naharinpl_PL
dc.subjectGagapl_PL
dc.titleGaga – nowy rodzaj tańca?pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska