dc.contributor.author | Lipska, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2016-04-14T11:19:59Z | |
dc.date.available | 2016-04-14T11:19:59Z | |
dc.date.issued | 2016-04-14 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9337 | |
dc.description.abstract | Autorka pracy ukazuje na tle dotychczasowych odczytań dzieła Jeuneta interpretację Amelii poprzez analizę występujących w filmie struktur mityczno–inicjacyjnych. Omówione zostały także następujące konteksty interpretacyjne: wątki autobiograficzne, francuskość i poetycki realizm, baśń i miłość jak z bajki, impresjonizm i filozofia carpe diem (epikureizm), groteska oraz animacja i komiks, surrealizm i wstęga Möbiusa.
W pracy przedstawiono „wyprawę bohaterki” na podstawie koncepcji J. Campbella. Autorka odwołuje się również do teorii Ch. Voglera, który wzorował się na idei Campbella. Podróż Amelii składa się z trzech faz: odejścia, inicjacji i powrotu, które są także podzielone na etapy. Bohaterka przechodzi przez stadia rozwoju osobowości. Są to: cień, nawiązanie relacji z osobą płci przeciwnej, animus, Stary Mędrzec i jaźń. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | Jean-Pierre Jeunet | pl_PL |
dc.subject | film | pl_PL |
dc.subject | przemiana | pl_PL |
dc.subject | struktura mityczno–inicjacyjna | pl_PL |
dc.subject | podróż | pl_PL |
dc.subject | Amelia | pl_PL |
dc.title | Podróż Amelii. Struktury mityczno–inicjacyjne w filmie Amelia Jeana-Pierre’a Jeuneta | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |