Agenda cyfrowa jako strategia wzrostu konkurencyjności Europy
Streszczenie
Agenda cyfrowa jako jeden z siedmiu projektów przewodnich strategii Europa
2020 zakłada uzyskanie trwałych korzyści ekonomicznych i społecznych dzięki
rozwojowi technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Osiągnięcie zakładanego
celu związane jest jednak z identyfikacją i przezwyciężeniem barier m.in. o charakterze społecznym i legislacyjnym. W kontekście podjętych rozważań interesująco rysuje się pozycja Polski osiągającej zróżnicowane oceny według różnych kryteriów na drodze do wzrostu konkurencyjności poprzez budowanie społeczeństwa informacyjnego. Celem artykułu jest wskazanie barier rozwoju gospodarki cyfrowej w Europie oraz ocena stopnia zaawansowania budowy społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Zaprezentowana w artykule dyskusja pozwoliła na identyfikację obszarów wymagających dodatkowych wysiłków w realizacji zadań agendy cyfrowej.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]