dc.contributor.author | Chaczko, Krzysztof | |
dc.date.accessioned | 2016-04-21T21:12:00Z | |
dc.date.available | 2016-04-21T21:12:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Chaczko K., Pomiędzy kipą a smartfonem. Kilka rzutów myślowych na temat kontrastów w izraelskiej edukacji, Labor et Educatio 2015, nr 3, s.103-120. | pl_PL |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9382 | |
dc.description.abstract | Artykuł dotyczy kontrastów obecnych w izraelskiej edukacji. Wychodząc
od podstaw prawnych izraelskiego szkolnictwa w postaci – Prawa o obowiązku
szkolnym (1949); Prawa o systemie edukacyjnym (1953); Prawa o Radzie w szkolnictwie
wyższym (1958); Prawa o szkolnictwie specjalnym (1988) oraz Prawa o prawach
uczniów (2000) – przechodzę do opisu struktury edukacji w państwie żydowskim.
Następnie charakteryzuję podzielony system szkół w Izraelu, na szkoły publiczne; publiczne
o profilu religijnym; publiczne arabskie oraz niepubliczne – ale finansowane
z pieniędzy państwowych – szkoły ultraortodoksyjne. Artykuł kończą ustalenia na temat
konsekwencji funkcjonowania podzielonego szkolnictwa, a zwłaszcza szkół ultraortodoksyjnych
i arabskich. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Institute of Social Affairs of the Pedagogical University of Cracow | en |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | wielokulturowość | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | Izrael | pl_PL |
dc.title | Pomiędzy kipą a smartfonem. Kilka rzutów myślowych na temat kontrastów w izraelskiej edukacji | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie | pl_PL |
dc.description.eperson | Labor et Educatio | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |