dc.contributor.author | Gromkowska-Melosik, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2016-04-22T07:47:53Z | |
dc.date.available | 2016-04-22T07:47:53Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Gromkowska-Melosik A., Brytyjskie elitarne szkolnictwo średnie dla chłopców. Studium socjopedagogiczne, Labor et Educatio 2015, nr 3, s. 227-249. | pl_PL |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9385 | |
dc.description.abstract | W świadomości społecznej istnieje przekonanie, że to wykształcenie
uzyskane na poziomie wyższym decyduje o sukcesie społeczno-zawodowym jednostki.
Trudno jest temu zaprzeczyć. Jednakże wiele badań eksponuje fakt, iż to właśnie
szkoła średnia, a w szczególności liceum, jest decydująca, (obok czynnika rodzinnego)
w kształtowaniu kapitału kulturowego jednostki i jej „potencjału” społecznego. Trudno
jest przecenić w tym zakresie, zarówno w kontekście historycznym, jak i współcześnie,
rolę elitarnych szkół licealnych, z absolwentów których w praktyce tworzy się elita
intelektualna danego społeczeństwa. Niniejszy artykuł wpisuje się we współczesne
debaty na temat roli edukacji w podtrzymywaniu nierówności społecznych. Podejmuje
on ten problem na przykładzie społecznych funkcji brytyjskich elitarnych szkół
średnich, w kontekście konstruowania tożsamości absolwentów oraz dynamiki relacji
między zjawiskiem reprodukcji kulturowej a ruchliwości społecznej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Institute of Social Affairs of the Pedagogical University of Cracow | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | mobilność społeczna | pl_PL |
dc.subject | reprodukcja kulturowa | pl_PL |
dc.subject | imperializm | pl_PL |
dc.subject | przywództwo | pl_PL |
dc.subject | strategiczne przeżycia osobowości | pl_PL |
dc.subject | Erving Goffman | pl_PL |
dc.subject | brytyjskie elitarne szkolnictwo średnie | pl_PL |
dc.title | Brytyjskie elitarne szkolnictwo średnie dla chłopców. Studium socjopedagogiczne | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl_PL |
dc.description.eperson | Labor et Educatio | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |