dc.contributor.author | Filiks, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2016-04-26T11:44:31Z | |
dc.date.available | 2016-04-26T11:44:31Z | |
dc.date.issued | 2016-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9423 | |
dc.description.abstract | Stworzona w 1938 roku Guernica jest jednym z najwybitniejszych arcydzieł malarstwa w historii. Praca ta ma na celu prześledzenie drogi jaka towarzyszyła powstaniu obrazu, jak i kolejnych etapów, które doprowadziły do wykrystalizowania się statusu dzieła, jako manifestu antywojennego. Staram się zrekonstruować przyczyny wybuchu wojny domowej oraz opowiedzieć o baskijskim mieście, które szczególnie ucierpiało w wyniku jej trwania. Zastanawiam się nad rolą jaką w dwudziestowiecznych konfliktach zbrojnych pełniło bombardowanie. Podejmuję próbę wpisania obrazu Picassa w jego twórczość, ale także pokazania roli Guerniki w konkretnych momentach historycznych. Interesuję mnie również katalog kontekstów, najszerszy z możliwych, w których obraz występował. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | walka o pokój | pl_PL |
dc.subject | manifest antywojenny | pl_PL |
dc.subject | sztuka polityczna | pl_PL |
dc.subject | Museum of Modern Art | pl_PL |
dc.subject | Expo '37 | pl_PL |
dc.subject | bombardowanie | pl_PL |
dc.subject | kubizm | pl_PL |
dc.subject | Picasso | pl_PL |
dc.subject | hiszpańska wojna domowa | pl_PL |
dc.subject | Guernica | pl_PL |
dc.title | Obraz jako narzędzie walki. Malarska próba Pabla Picassa opisania doświadczenia bombardowania | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |