"Jestem ofiarą mody!" Wizerunek "fashion victim" i jego rola w popkulturze

Abstract
Pojęcie „ofiary mody” budzi wiele kontrowersji. Rozdział pierwszy poświęcę krótkiej historii mody, w celu uwydatnienia narodzin pojęcia. Rozdział drugi to wyjaśnienie zwrotu „ofiara mody”,”fashion victim”. W rozdziale trzecim opiszę, czym jest uzależnienie w czasach konsumpcji, uzależnienie od mody i kupowania. Rola trendu i pojęcia „zakupologia” wprowadzonego przez Martina Lindstroma. Rozdział czwarty to interpretowanie ciała przez „ofiary mody”, które wiąże się z pojęciem tożsamości opisywanej w rozdziale piątym. Zarówno ciało jak i tożsamość zestawiam ze stereotypami na ich temat. Rozdział szósty to rola popkultury w funkcjonowaniu pojęcia: fotografia, wpływ stylistów, internetu, prowadzenie blogów modowych oraz pojmowanie mody, jako formy sztuki. Zakończenie będzie podsumowaniem moich dociekań, zestawieniem mody, ciała i tożsamości i wyklarowanie definicji.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection