Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty
Abstract
W ciągu ostatnich lat w systemach edukacji ogólnej,
zawodowej oraz w szkolnictwie wyższym dokonały się zmiany, których celem było wdrożenie
podejścia opartego na efektach uczenia się. Coraz częściej mówimy także o
porównywaniu rozmaitych ścieżek uczenia się i programów nauczania, jak również
o relacjach między systemem edukacji a rynkiem pracy, gospodarką i
społeczeństwem obywatelskim. W najnowszym „Raporcie o stanie edukacji. Liczą
się efekty” przybliżyliśmy transformacje, które zachodzą w tych trzech systemach.
Przedstawiliśmy zapowiedź zmian oraz nowych narzędzi związanych z systemem
kwalifikacji, takich jak Polska Rama Kwalifikacji, rejestr kwalifikacji, czy
szeroko stosowane metody akumulowania i przenoszenia zdobywanych osiągnięć. Opisywane
zmiany wdrażające system kwalifikacji w coraz większym stopniu skupiają uwagę
na osobach uczących się, na jakości ich edukacji i osiąganych przez nie efektach.
Jednocześnie wskazują na możliwość dochodzenia do kompetencji różnymi drogami –
przez uczenie się w ramach edukacji formalnej, pozaformalnej czy przez samokształcenie.
Collections
- Raporty / Reports [199]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.