Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty
dc.contributor.author | Chłoń-Domińczak, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T11:08:38Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T11:08:38Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Chłoń-Domińczak, A. (red.). (2012). Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-61693-14-7 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9532 | |
dc.description.abstract | W ciągu ostatnich lat w systemach edukacji ogólnej, zawodowej oraz w szkolnictwie wyższym dokonały się zmiany, których celem było wdrożenie podejścia opartego na efektach uczenia się. Coraz częściej mówimy także o porównywaniu rozmaitych ścieżek uczenia się i programów nauczania, jak również o relacjach między systemem edukacji a rynkiem pracy, gospodarką i społeczeństwem obywatelskim. W najnowszym „Raporcie o stanie edukacji. Liczą się efekty” przybliżyliśmy transformacje, które zachodzą w tych trzech systemach. Przedstawiliśmy zapowiedź zmian oraz nowych narzędzi związanych z systemem kwalifikacji, takich jak Polska Rama Kwalifikacji, rejestr kwalifikacji, czy szeroko stosowane metody akumulowania i przenoszenia zdobywanych osiągnięć. Opisywane zmiany wdrażające system kwalifikacji w coraz większym stopniu skupiają uwagę na osobach uczących się, na jakości ich edukacji i osiąganych przez nie efektach. Jednocześnie wskazują na możliwość dochodzenia do kompetencji różnymi drogami – przez uczenie się w ramach edukacji formalnej, pozaformalnej czy przez samokształcenie. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Europejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowej | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.relation | Publikacja powstała w ramach projektu "Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego". | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | edukacja zawodowa | pl_PL |
dc.subject | Polska Rama Kwalifikacji | pl_PL |
dc.subject | wykształcenie | pl_PL |
dc.subject | absolwenci | pl_PL |
dc.subject | finansowanie edukacji | pl_PL |
dc.subject | akty prawne | pl_PL |
dc.subject | uczenie się przez całe życie | pl_PL |
dc.subject | lifelong learning | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo wyższe | pl_PL |
dc.subject | kwalifikacje | pl_PL |
dc.subject | rynek pracy | pl_PL |
dc.title | Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.description.eperson | Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Raporty / Reports [280]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.