Trafność metody edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów
Oglądaj/ Otwórz
Data
2013Autor
Dolata, Roman
Hawrot, Anna
Humenny, Grzegorz
Jasińska, Aleksandra
Koniewski, Maciej
Majkut, Przemysław
Żółtak, Tomasz
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Publikacja stanowi przegląd najważniejszych wyników
pozwalających ocenić skuteczność modeli edukacyjnej wartości dodanej na ocenę
efektywności nauczania przy kontroli wpływu czynników pozaszkolnych. W rozdziale
1 przedstawiono koncepcję i metodologie badania trafności metody EWD, a w
rozdziale 3 rodzaje modeli wykorzystywanych do tworzenia wskaźników EWD dla
gimnazjum. Pierwszy aspekt trafności wiąże się z faktem, że podstawowych danych
do modelowania dostarczają testy egzaminacyjne. W zakresie jakości danych
testowych przede wszystkim stawia się pytanie o to, czy wykorzystane do
modelowania EWD testy są dobrą miarą realizacji celów kształcenia. Problem ten został podjęty w rozdziale
2. Przy ocenie trafności
metody EWD wzięto pod uwagę takie czynniki, jak: inteligencja ucznia i jego
wiek (rozdział 4), status ekonomiczno-społeczny rodziny ucznia (rozdział 5),
korepetycje i rodzinne wsparcie (rozdział 6), społeczno-gospodarcze
charakterystyki gmin (rozdział 7) oraz procesy rekrutacji do gimnazjów (rozdział 8). Ponadto trafność sprawdzano
pod kątem stylów zarządzania szkołą (rozdział 9) i efektów związanych z
nauczycielem (rozdział 10). Reasumując wszystkie uzyskane wyniki, można
stwierdzić, że w wielu aspektach metoda EWD wykazała swą trafność, równocześnie
badanie wskazało kierunki doskonalenia modeli EWD.
Kolekcje
- Książki / Books [2915]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.