Show simple item record

dc.contributor.authorDolata, Roman
dc.contributor.authorHawrot, Anna
dc.contributor.authorHumenny, Grzegorz
dc.contributor.authorJasińska, Aleksandra
dc.contributor.authorKoniewski, Maciej
dc.contributor.authorMajkut, Przemysław
dc.contributor.authorŻółtak, Tomasz
dc.date.accessioned2016-05-13T14:25:36Z
dc.date.available2016-05-13T14:25:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDolata, R., Hawrot, A., Humenny, G., Jasińska, A., Koniewski, M., Majkut, P. i Żółtak, T. (2013). Trafność metody edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61693-28-4
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9537
dc.description.abstractPublikacja stanowi przegląd najważniejszych wyników pozwalających ocenić skuteczność modeli edukacyjnej wartości dodanej na ocenę efektywności nauczania przy kontroli wpływu czynników pozaszkolnych. W rozdziale 1 przedstawiono koncepcję i metodologie badania trafności metody EWD, a w rozdziale 3 rodzaje modeli wykorzystywanych do tworzenia wskaźników EWD dla gimnazjum. Pierwszy aspekt trafności wiąże się z faktem, że podstawowych danych do modelowania dostarczają testy egzaminacyjne. W zakresie jakości danych testowych przede wszystkim stawia się pytanie o to, czy wykorzystane do modelowania EWD testy są dobrą miarą realizacji celów kształcenia. Problem ten został podjęty w rozdziale 2. Przy ocenie trafności metody EWD wzięto pod uwagę takie czynniki, jak: inteligencja ucznia i jego wiek (rozdział 4), status ekonomiczno-społeczny rodziny ucznia (rozdział 5), korepetycje i rodzinne wsparcie (rozdział 6), społeczno-gospodarcze charakterystyki gmin (rozdział 7) oraz procesy rekrutacji do gimnazjów (rozdział 8). Ponadto trafność sprawdzano pod kątem stylów zarządzania szkołą (rozdział 9) i efektów związanych z nauczycielem (rozdział 10). Reasumując wszystkie uzyskane wyniki, można stwierdzić, że w wielu aspektach metoda EWD wykazała swą trafność, równocześnie badanie wskazało kierunki doskonalenia modeli EWD.pl_PL
dc.description.sponsorshipEuropejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowejpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.relationPublikacja powstała w ramach projektu "Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (EWD)".pl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectgimnazjumpl_PL
dc.subjectedukacyjna wartość dodanapl_PL
dc.subjectwskaźniki EWDpl_PL
dc.subjectefektywność nauczaniapl_PL
dc.titleTrafność metody edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.description.epersonInstytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.