Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDolata, Roman
dc.contributor.authorHawrot, Anna
dc.contributor.authorHumenny, Grzegorz
dc.contributor.authorJasińska-Maciążek, Aleksandra
dc.contributor.authorKoniewski, Maciej
dc.contributor.authorMajkut, Przemysław
dc.contributor.authorBlukacz, Mateusz
dc.contributor.authorGrygiel, Paweł
dc.contributor.authorOtręba-Szklarczyk, Agnieszka
dc.date.accessioned2016-05-13T14:34:00Z
dc.date.available2016-05-13T14:34:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationDolata, R., Hawrot, A., Humenny, G., Jasińska-Maciążek, A., Koniewski, M., Majkut, P., Blukacz, M., Grygiel, P., Otręba-Szklarczyk, A. (2015). (Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV-VI. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-65115-59-1
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9539
dc.description.abstractKsiążka jest poświęcona kwestii wykorzystania wyników standaryzowanych pomiarów osiągnięć szkolnych do oceny efektywności nauczania. Dane zebrane w toku badania podłużnego przeprowadzonego w szkołach podstawowych pozwoliły precyzyjnie określić międzyszkolne zróżnicowanie nie tylko wyników nauczania na drugim etapie edukacyjnym (to umożliwiają od 2002 r. wyniki powszechnego sprawdzianu w klasie szóstej), lecz także efektywności nauczania. Czy wszystkie szkoły podstawowe w klasach 4–6 dają taką samą szansę na edukacyjny postęp, a jeżeli nie, to jak duże jest w tym zakresie międzyszkolne zróżnicowanie? Jaki model oceny tak rozumianej efektywności nauczania uznać należy za najlepszy? To główne pytania, jakie postawiono w tej książce. W kolejnych rozdziałach starano się odkryć, w czym tkwi tajemnica efektywności nauczania oraz jakie są jej pośrednie konsekwencje. Czym różnią się szkoły efektywnie od mniej efektywnie nauczających? Czy uczniowie efektywnie nauczani różnią się od absolwentów szkół nieefektywnych czymś więcej niż osiągnięciami szkolnymi? Zapraszamy do lektury.pl_PL
dc.description.sponsorshipEuropejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowejpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.relationPublikacja powstała w ramach projektu "Rozwój metody edukacyjnej wartości dodanej na potrzeby wzmocnienia ewaluacyjnej funkcji egzaminów zewnętrznych".pl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectedukacyjna wartość dodanapl_PL
dc.subjectmodelowanie statystycznepl_PL
dc.subjectwskaźniki EWDpl_PL
dc.subjectefektywność nauczaniapl_PL
dc.subjectszkoła podstawowapl_PL
dc.title(Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV–VIpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.description.epersonInstytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.