(Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV–VI
dc.contributor.author | Dolata, Roman | |
dc.contributor.author | Hawrot, Anna | |
dc.contributor.author | Humenny, Grzegorz | |
dc.contributor.author | Jasińska-Maciążek, Aleksandra | |
dc.contributor.author | Koniewski, Maciej | |
dc.contributor.author | Majkut, Przemysław | |
dc.contributor.author | Blukacz, Mateusz | |
dc.contributor.author | Grygiel, Paweł | |
dc.contributor.author | Otręba-Szklarczyk, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T14:34:00Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T14:34:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Dolata, R., Hawrot, A., Humenny, G., Jasińska-Maciążek, A., Koniewski, M., Majkut, P., Blukacz, M., Grygiel, P., Otręba-Szklarczyk, A. (2015). (Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV-VI. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-65115-59-1 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9539 | |
dc.description.abstract | Książka jest poświęcona kwestii wykorzystania wyników standaryzowanych pomiarów osiągnięć szkolnych do oceny efektywności nauczania. Dane zebrane w toku badania podłużnego przeprowadzonego w szkołach podstawowych pozwoliły precyzyjnie określić międzyszkolne zróżnicowanie nie tylko wyników nauczania na drugim etapie edukacyjnym (to umożliwiają od 2002 r. wyniki powszechnego sprawdzianu w klasie szóstej), lecz także efektywności nauczania. Czy wszystkie szkoły podstawowe w klasach 4–6 dają taką samą szansę na edukacyjny postęp, a jeżeli nie, to jak duże jest w tym zakresie międzyszkolne zróżnicowanie? Jaki model oceny tak rozumianej efektywności nauczania uznać należy za najlepszy? To główne pytania, jakie postawiono w tej książce. W kolejnych rozdziałach starano się odkryć, w czym tkwi tajemnica efektywności nauczania oraz jakie są jej pośrednie konsekwencje. Czym różnią się szkoły efektywnie od mniej efektywnie nauczających? Czy uczniowie efektywnie nauczani różnią się od absolwentów szkół nieefektywnych czymś więcej niż osiągnięciami szkolnymi? Zapraszamy do lektury. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Europejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowej | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.relation | Publikacja powstała w ramach projektu "Rozwój metody edukacyjnej wartości dodanej na potrzeby wzmocnienia ewaluacyjnej funkcji egzaminów zewnętrznych". | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | edukacyjna wartość dodana | pl_PL |
dc.subject | modelowanie statystyczne | pl_PL |
dc.subject | wskaźniki EWD | pl_PL |
dc.subject | efektywność nauczania | pl_PL |
dc.subject | szkoła podstawowa | pl_PL |
dc.title | (Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV–VI | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Jagielloński | pl_PL |
dc.description.eperson | Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Książki / Books [2914]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.