Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym
dc.contributor.author | Dolata, Roman | |
dc.contributor.author | Hawrot, Anna | |
dc.contributor.author | Humenny, Grzegorz | |
dc.contributor.author | Jasińska-Maciążek, Aleksandra | |
dc.contributor.author | Koniewski, Maciej | |
dc.contributor.author | Majkut, Przemysław | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T14:35:36Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T14:35:36Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Dolata, R., Hawrot, A., Humenny, G., Jasińska-Maciążek, A., Koniewski, M., Majkut, P. (2014). Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-61693-44-4 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9540 | |
dc.description.abstract | Książka podsumowuje wyniki badania podłużnego w klasach 1–3 szkoły podstawowej, które zostało przeprowadzone w latach 2010–2012. Na podstawie zebranych danych podjęto próbę opracowania kontekstowego modelu efektywności nauczania po I etapie edukacji. W rozdziale 1 przedstawiono organizację i aspekty metodologiczne badania podłużnego, które dostarczyło danych niezbędnych do prac nad modelami oceny efektywności nauczania. W rozdziale 2 omówiono wyniki analiz pozaszkolnych uwarunkowań osiągnięć szkolnych na I etapie edukacji w Polsce. Rezultaty tych analiz przygotowały grunt pod prace nad modelami oceny efektywności nauczania, które powinny skutecznie kontrolować wpływ pozaszkolnych, kontekstowych czynników. W rozdziale 3 przedstawiono możliwe do zastosowania dla I etapu kształcenia w Polsce kontekstowe modele oceny efektywności nauczania. Próbę weryfikacji trafności kontekstowych wskaźników efektywności nauczania dla tego etapu edukacji, na podstawie kryteriów zewnętrznych, podjęto w rozdziale 4. W aneksie 2 opisano szczegółowe wyniki przeprowadzonych analiz. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Europejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowej | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.relation | Publikacja powstała w ramach projektu "Rozwój metody edukacyjnej wartości dodanej na potrzeby wzmocnienia ewaluacyjnej funkcji egzaminów zewnętrznych". | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | edukacyjna wartość dodana | pl_PL |
dc.subject | modelowanie statystyczne | pl_PL |
dc.subject | wskaźniki EWD | pl_PL |
dc.subject | efektywność nauczania | pl_PL |
dc.title | Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.description.eperson | Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Książki / Books [2915]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.