Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDolata, Roman
dc.contributor.authorHawrot, Anna
dc.contributor.authorHumenny, Grzegorz
dc.contributor.authorJasińska-Maciążek, Aleksandra
dc.contributor.authorKoniewski, Maciej
dc.contributor.authorMajkut, Przemysław
dc.date.accessioned2016-05-13T14:35:36Z
dc.date.available2016-05-13T14:35:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationDolata, R., Hawrot, A., Humenny, G., Jasińska-Maciążek, A., Koniewski, M., Majkut, P. (2014). Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61693-44-4
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9540
dc.description.abstractKsiążka podsumowuje wyniki badania podłużnego w klasach 1–3 szkoły podstawowej, które zostało przeprowadzone w latach 2010–2012. Na podstawie zebranych danych podjęto próbę opracowania kontekstowego modelu efektywności nauczania po I etapie edukacji. W rozdziale 1 przedstawiono organizację i aspekty metodologiczne badania podłużnego, które dostarczyło danych niezbędnych do prac nad modelami oceny efektywności nauczania. W rozdziale 2 omówiono wyniki analiz pozaszkolnych uwarunkowań osiągnięć szkolnych na I etapie edukacji w Polsce. Rezultaty tych analiz przygotowały grunt pod prace nad modelami oceny efektywności nauczania, które powinny skutecznie kontrolować wpływ pozaszkolnych, kontekstowych czynników. W rozdziale 3 przedstawiono możliwe do zastosowania dla I etapu kształcenia w Polsce kontekstowe modele oceny efektywności nauczania. Próbę weryfikacji trafności kontekstowych wskaźników efektywności nauczania dla tego etapu edukacji, na podstawie kryteriów zewnętrznych, podjęto w rozdziale 4. W aneksie 2 opisano szczegółowe wyniki przeprowadzonych analiz.pl_PL
dc.description.sponsorshipEuropejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowejpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.relationPublikacja powstała w ramach projektu "Rozwój metody edukacyjnej wartości dodanej na potrzeby wzmocnienia ewaluacyjnej funkcji egzaminów zewnętrznych".pl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectedukacyjna wartość dodanapl_PL
dc.subjectmodelowanie statystycznepl_PL
dc.subjectwskaźniki EWDpl_PL
dc.subjectefektywność nauczaniapl_PL
dc.titleKontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.description.epersonInstytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.