Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCiechanowska, Dorota
dc.date.accessioned2016-05-16T06:55:44Z
dc.date.available2016-05-16T06:55:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationD.Ciechanowska, The contemporary university as a threat to learner autonomy, [in:] K.Denek, A.Kamińska, P.Oleśniewicz (ed.), Education of Tomorrow. Education and Other Forms of Activity of Adults. Sosnowiec 2015.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61991-60-1
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9545
dc.description.abstractThe modern university was shaped by the centuries-old tradition of European universities. The idea established in the last century thanks to Humboldt, where the university is a community of professors, in which knowledge is created and teaching is done in equal measures, has been criticized by postmodernists, who accused the university of violent action towards its stakeholders. Under the influence of economic transformations, the contemporary university is forced to serve a third mission and to become the technological university competing in the market economy on par with other entities. Students, who are digital natives, cannot learn deeply or seek knowledge. The university, occupied with soliciting its position in international statistics does not develop the autonomy of learners that could prevent them from the need to memorize superficial information and from thoughtless participation in the society.pl_PL
dc.description.abstractWspółczesny uniwersytet ukształtowany został wielowiekową tradycją uniwersytetów europejskich. Ustanowiona w ubiegłym wieku za sprawą Humboldta ideę uniwersytetu będącego w wspólnotą profesorów, w którym na równi tworzy się wiedzę oraz jej naucza uległa krytyce postmodernistów, którzy zarzucili mu działania przemocowe wobec swych interesariuszy. Pod wpływem przemian gospodarczych współczesny uniwersytet zmuszony jest służyć trzeciej misji i stać się uniwersytetem technologicznym konkurującym na ekonomicznym rynku na równi z innymi podmiotami. Studenci będący generacją cyfrowych tubylców nie potrafią uczyć się głęboko i poszukiwać wiedzy. Uniwersytet zajęty zabieganiem o swoją pozycję w międzynarodowych statystykach nie rozwija autonomii uczących się aby obronić ich przed powierzchownym zapamiętywaniu i bezrefleksyjnym udziale w społeczeństwie.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherOficyna Wydawnicza "Humanitas"pl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectewolucja uniwersytetupl_PL
dc.subjectkształcenie akademickiepl_PL
dc.subjectautonomia uczenia siępl_PL
dc.subjectuniversity transformationpl_PL
dc.subjecthigher educationpl_PL
dc.subjectlearner autonomypl_PL
dc.titleThe contemporary university as a threat to learner autonomypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationWSH TWP w Szczeciniepl_PL
dc.description.epersonDorota Ciechanowska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska