Corporate Foundation’s Relationship With the Founding Company and Its Role in Image Building and Corporate Community Involvement Programmes
Abstract
The research presented in this article analyses the mutual relations between corporate foundations and their founding companies, as well as the roles foundations play in building the company’s image and CCI programmes. In order to achieve this goal, the author presents selected theoretical approaches and own research results that were part of a project entitled Corporate foundation as a tool for realizing the company’s social goals, financed by the National Science Centre in Krakow.
Collections
- Artykuły / Articles [16158]
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu
Kopeć, Katarzyna (Libron, 2014)Książka Katarzyny Kopeć dotyczy zagadnienia zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury. Autorka przeprowadziła swoją analizę z dwóch perspektyw. Pierwszą jest pozabudżetowe finansowanie kultury, ze szczególnym ... -
Kreowanie marki korporacyjnej
Daszkiewicz, Magdalena; Wrona, Sylwia (Difin, 2014)Świadomość znaczenia aspektów wizerunkowych sprawia, że wiele przedsiębiorstw inwestuje w branding korporacyjny. Oznacza to dbałość o przekazywanie otoczeniu wyrazistego oraz spójnego pod każdym względem obrazu. Ma on ... -
Corporate foundation as a tool for achieving corporate social goals
Kwiecińska, Monika (Zeszyty Naukowe UNIWERSYTETU PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNEGO w SIEDLCACH Nr 100 seria: Administracja i Zarządzanie, 2014)In Poland the number of corporate foundations has increased rapidly in recent years. Such non-profit entities, established by companies, have not only become more numerous but also become more significant for the founding ...