Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNadobnik, Jarosław
dc.contributor.authorEider, Paweł
dc.date.accessioned2016-06-07T11:26:21Z
dc.date.available2016-06-07T11:26:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn1231-7853
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9722
dc.description.abstractAutorzy podjęli próbę określenia, jakie formy rekreacji są najczęściej wskazywane przez respondentów jako możliwe do realizacji w przestrzeni wiejskiej, oraz przedstawienia możliwości wykorzystania wybranych gier i zabaw rekreacyjnych opartych na nowoczesnych technologiach, które — jako alternatywne formy rekreacji plenerowej — mogą znaleźć zastosowanie w marketingu i promocji terenów wiejskich. Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Scharakteryzowano w nim jedną z najpopularniejszych gier i zabaw terenowych „Geocaching”, która dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technik informatycznych może wspomóc lokalne społeczności w propagowaniu aktywności i kultury fizycznej oraz jednocześnie stać się narzędziem promującym obszary wiejskie. Badania w tym zakresie przeprowadzono w grupie 180 respondentów w wieku od 15 do 50 lat, w tym wśród uczniów liceum ogólnokształcącego, a także studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego w formie ankiety. Przeprowadzone badania pozwalają stwierdzić, że 60,7% respondentów uważa tereny wiejskie za dobrą przestrzeń do jazdy na rowerze. Dla 46,8% badanych wieś jest atrakcyjnym terenem do uprawianie biegania, natomiast dla 35,3% ankietowanych — idealnym miejscem na spacery. Ponadto wiejska przestrzeń pozwala realizować aktywność fizyczną opartą na grach zespołowych (według 31,6% badanych), sprzyja także rekreacji wodnej (24% respondentów), a także jest terenem odpowiednim do uprawiania jazdy konnej (14% badanych). Najmłodsza grupa ankietowanych (w wieku 15–19 lat) najczęściej wskazywała obszar wiejski jako miejsce następujących aktywności: festyn rodzinny, imprezy integracyjne, zabawy taneczne. Analiza wyników przeprowadzonej ankiety wskazała, że blisko 87% respondentów posiada telefon komórkowy z funkcją modułu do określania pozycji GPS, przy czym tylko 7,5% z nich ma zainstalowane w telefonie aplikacje, w tym mapy o charakterze turystycznym bądź rekreacyjnym, wskazujące szlaki turystyczne, ścieżki rowerowe itp. Stwierdzono również, że 46,5% badanych słyszało ograch geolokacyjnych, choć nie zna dokładnie reguł obowiązujących w takich formach rekreacji. Obszar wiejski jest odpowiednią przestrzenią do podejmowania aktywności fizycznej, a dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych warto promować ciekawe i godne uwagi miejsca. Tym samym można wzmocnić zainteresowanie turystów nieznanymi szerzej walorami przyrodniczymi, historycznymi, kulturowymi konkretnego środowiska wiejskiego. Koszty takiej formy promocji są relatywnie niskie. Do osiągnięcia zamierzonego celu związanego z promocją terenów wiejskich i rozwojem kultury fizycznej konieczne staje się zaangażowanie oraz współpraca wszystkich osób odpowiedzialnych za reklamę i marketing, a także nauczycieli, instruktorów i innych ludzi propagujących zdrowy styl życia. Nowoczesne technologie są narzędziem, aktywność rekreacyjna środkiem, natomiast obszar wiejski środowiskiem, wktórym powinny być realizowane aktywności rekreacyjne pozytywnie wpływające nie tylko na rozwój społeczny oraz lepsze zagospodarowanie przestrzeni, lecz także na rozwój infrastruktury. Turystyka i rekreacja na obszarach wiejskich wpływa pozytywnie na tworzenie nowych miejsc pracy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherPolskie Wydawnictwo Ekonomicznepl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectnowoczesne technologiepl_PL
dc.subjectpromocja obszarów wiejskichpl_PL
dc.subjectrekreacjapl_PL
dc.titlePromowanie obszarów wiejskich w oparciu o wybrane gry i zabawy rekreacyjne z wykorzystaniem współczesnych technologii informatycznychpl_PL
dc.title.alternativePromoting Rural Areas Based on Selected Games and Recreation with the Use of Modern Information Technologypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Szczecińskipl_PL
dc.description.epersonJaroslaw Nadobnik


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.