Show simple item record

dc.contributor.authorGorzelany - Dziadkowiec, Magdalena
dc.date.accessioned2016-07-04T10:52:30Z
dc.date.available2016-07-04T10:52:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-83-7283-601-4
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9911
dc.description.abstractWspółczesne przedsiębiorstwa, które chcą przetrwać lub nawet się rozwijać muszą być elastyczne, innowacyjne i zwinne. Muszą one dostarczać wyroby i usługi o wysokiej jakości w dobrej cenie, które będą zaspokajały potrzeby klientów. Zadowolony klient staje się celem współczesnych przedsiębiorstw. Osoby zarządzające przedsiębiorstwami muszą stawić czoła coraz to nowym problemom i niejednokrotnie podejmować bardzo trudne decyzje. Wiele przedsiębiorstw upada, gdyż nie radzi sobie z konkurencją i otoczeniem, które jest obecnie turbulentne, burzliwe i zmienne. Przed kierownikami pojawia się szereg pytań dotyczących funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw oraz tego jak nimi zarządzać, aby cele były realizowane skutecznie i efektywnie. Nie ma na te pytania jednoznacznej odpowiedzi, jak również nie ma recepty na sukces. Niemniej jednak organizacje, które są otwarte na zmiany w dużym stopniu odnoszą sukcesy. Zmiana determinuje rozwój organizacji. Jednym z obszarów, w którym tkwią niewykorzystane okazje dla organizacji jest kultura organizacyjna. Kultura organizacyjna wiąże się z wartościami, normami, wzorami kulturowymi i tradycją. Z wyżej wymienionych względów celem niniejszego artykułu jest wskazanie, iż kultura organizacyjna jest obszarem, który można zmieniać, a jej właściwe modelowanie determinuje rozwój organizacji. W artykule również uwaga zostanie skupiona na wskazaniu, iż zmiany w kulturze organizacyjnej modyfikują postawy i zachowania menadżerów. Dla zrealizowania celu artykułu badania zostaną przeprowadzone w małym przedsiębiorstwie. W pierwszym etapie badań dokonana zostanie diagnoza kultury organizacyjnej w małym przedsiębiorstwie za pomocą kwestionariusza do oceny kultury organizacyjnej OCAI stan obecny. W drugim etapie za pomocą tego samego kwestionariusza określony zostanie stan pożądany oraz w trzecim etapie badań zostanie podjęta próba sformułowania strategii projektowania i wdrażania zmiany kultury organizacyjnej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherPolitechnika Łódzkapl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectkultura organizacyjnapl_PL
dc.subjectdiagnoza kulturypl_PL
dc.subjectprzywództwopl_PL
dc.titleZmiany kultury organizacyjnej na przykładzie małego przedsiębiorstwapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.contributor.organizationUEK w Krakowiepl_PL
dc.description.epersonMagdalena Gorzelany-Dziadkowiec
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska