Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGorzelany - Dziadkowiec, Magdalena
dc.date.accessioned2016-07-04T11:00:38Z
dc.date.available2016-07-04T11:00:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1898-5084
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9913
dc.description.abstractNowe techniki informacyjne integrują świat w globalne sieci . Mający miejsce w ostatnich latach ogromny rozwój technik informacyjnych oraz zmienność otoczenia wymuszają na organizacjach, aby tworzyły systemy informacyjno – komunikacyjne. Celem tych systemów jest zapewnienie szybkiego przepływu informacji. Skuteczne systemy budowane są w oparciu o wykorzystanie nowoczesnych technologii i usprawniają cały proces zarządzania organizacjami. Infrastruktura ICT taka jak proste sieci komputerowe i dostęp do Internetu stają się artykułem codziennego użytku dla większości organizacji. Z wyżej wymienionych względów celem artykułu jest wskazanie znaczenia edukacji dotyczącej wykorzystania systemów ICT w dzisiejszej gospodarce, jak również wskazanie, w których obszarach należy podejmować działania na rzecz edukacji. W pracy zostanie również podjęta próba odpowiedzi na pytanie, czy w analizowanej gminie są realizowane cele kierunkowe strategii informatyzacji takie jak: kształcenie na potrzeby społeczeństwa informacyjnego, rozwój kadr na potrzeby edukacji informatycznej, rozwój usług informacyjnych dla szkół i budowa internetowego rynku zasobów edukacyjnych oraz telenauka. Badania przeprowadzono w gminie Zabierzów. Badania miały dać odpowiedź na pytanie czy w badanej gminie jest świadomość występowania IT, czy są tworzone systemy ICT, jak również czy realizowany jest cel kierunkowy strategii państwa dotyczący informatyzacji i tworzenia społeczeństwa informacyjnego. Do badań wykorzystano kwestionariusz oraz wywiad.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Rzeszowskipl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectspołeczeństwo informacyjnepl_PL
dc.subjectsystemy komunikacyjno - informacyjnepl_PL
dc.subjectnowoczesne technologiepl_PL
dc.titleEdukacja jako czynnik rozwoju społeczeństwa informacyjnego (studium przypadku gminy)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUEK w Krakowiepl_PL
dc.description.epersonMagdalena Gorzelany-Dziadkowiec
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska