Od planu do raportu-ewaluacja w praktyce szkolnej
Streszczenie
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2007 jedną z form nadzoru pedagogicznego obok kontroli i wspomagania jest ewaluacja.
W środowisku szkolnym ewaluacja wzbudza liczne kontrowersje. Niechęć środowiska szkolnego nie wypływa tylko i wyłącznie z oporu wobec oceniania, ale wiąże się min. z obawami dotyczącymi sfery wiedzy i umiejętności metodologicznych. Ewaluacja wewnętrzna, w przeciwieństwie do zewnętrznej, która z założenia dąży do porównania jakości funkcjonowania szkół i jej oceny w odniesieniu do obowiązujących standardów, pozwala na badanie wąskiego obszaru rzeczywistości odzwierciedlając indywidualne potrzeby szkoły i doskonalenie pracy szkoły, w obszarach, które takiej poprawy rzeczywiście wymagają.
Zamieszczony przykład ewaluacji wymagania 2.5. Kształtuje się postawy uczniów ma na celu ukazanie sfery związanej z wychowaniem (elementu najmniej „mierzalnego”) i jest propozycją przeprowadzenia ewaluacji w rzeczywistości szkolnej.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]