Kompetencje finansowe i edukacja finansowa. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Abstract
Niezbędnym warunkiem współczesnego rozwoju społeczno-gospodarczego jest ciągły rozwój oraz dostosowywanie umiejętności do dynamicznie zmieniającego się rynku finansowego. Celem artykułu jest operacjonalizacja pojęciowa zagadnień związanych z kompetencjami finansowymi i edukacją finansową oraz ujęcie empiryczne z wykorzystaniem badań i działań praktycznych. W artykule dokonano systematyzacji wiedzy z zakresu kompetencji finansowych, zaproponowano definicję edukacji finansowej, jej celu oraz klasyfikacji. Dzięki wykorzystaniu analizy SWOT zostały również zaprezentowane słabe i mocne strony oraz szanse i zagrożenia edukacji finansowej z podziałem na edukację formalną i pozaformalną oraz nieformalne uczenie się.
Description
Keywords
Citation
Świecka B., 2018, Kompetencje finansowe i edukacja finansowa. Ujęcie teoretyczne i praktyczne, "Rozprawy Ubezpieczeniowe. Konsument na rynku usług finansowych", 27(1), s. 3-17
Belongs to collection