Komizm filmu reklamowego jako praktyka popkultury

Abstract
Praca dotyczy zagadnienia komizmu występującego w filmach reklamowych w odniesieniu do popkultury. Przykładami, do których się odniosłam są: Serce i Rozum - Pieprz i sól, Vicks, Poznaj historię Stefana #weekending, Nasivin - MĘSKI KATAR - reklama 30s, Orange na kartę - Kopernik, Teraz Ja Wam Dam RABAT@. Najpierw przeanalizowałam ww. filmy reklamowe pod kątem występującego w nich komizmu: językowego, sytuacyjnego, postaci, złożonego oraz elementarnego. Następnie odniosłam się do wpływu warsztatu filmu – pracy kamery, montażu, scenografii oraz gry aktorskiej – na komizm i zadałam pytanie badawcze: czy warsztat wzmacnia ten efekt, czy go osłabia. Na koniec porównałam ww. filmy reklamowe z ich pierwowzorami z popkultury oraz odniosłam się do zagadnień, takich jak pastisz oraz parodia.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection