Reengineering w projektowaniu pracy bibliotek

Abstract
Metodę reengineeringu, której pełna nazwa brzmi business process reengineering (BPR)2, opracowali w USA na początku lat dziewięćdziesiątych Michael Hammer i James Champy. Jej zasady pierwszy raz przedstawiono w 1993 roku w monografi i Reengineering the corporation: a manifesto for business revolution3. Po opublikowaniu tej pracy metoda reengineeringu zaczęła budzić duże zainteresowanie, ale i wiele kontrowersji. Zyskała ogromną popularność i zagorzałych zwolenników, lecz i licznych przeciwników. Stosować zaczęły ją fi rmy z sektora przemysłowego, handlowego, usługowego i wielu innych, w tym takie koncerny jak: ABB, Xerox, Ford, IBM, Kodak, Pepsi Co czy Skanska.
Description
Keywords
Citation
Wojciechowska Maja: Reengineering w projektowaniu pracy bibliotek. W: Bibliotekarz Zachodniopomorski 2007 nr 1, s. 5-12. ISSN 0406-1578.
Belongs to collection